فراتحليل اثربخشی مداخلات شناختی- رفتاری در کاهش اضطراب امتحان در ايران

آقائی, الهام and عابدی, احمد and جمالی پاقلعه, سمیه (2012) فراتحليل اثربخشی مداخلات شناختی- رفتاری در کاهش اضطراب امتحان در ايران. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران, 18 (1). pp. 3-12. ISSN 1735-4315

[img]
Preview
Text
ijpcp-v18n1p3-fa.pdf

Download (404kB) | Preview
Official URL: http://ijpcp.iums.ac.ir/browse.php?a_id=1507&sid=1...

Abstract

هدف: هدف فراتحليل حاضر بررسی ميزان اثربخشی مداخلات شناختی- رفتاری بر کاهش اضطراب امتحان در ايران بود. روش: 23 پژوهش مورد قبول از نظر روش­شناختی، فراتحليل شدند. گردآوری داده­ها با کاربرد سياهه تحليل محتوا انجام شد. اندازه اثر هر پژوهش به­صورت دستی محاسبه شد. يافته‌ها: اندازه اثر مداخلات شناختی- رفتاری برای نشانه‌های اضطراب امتحان، 66/2 (001/0≥p) و هماهنگ با جدول کوهن، بالا بود. نتيجه­گيری: مداخلات شناختی- رفتاری، درمانی مناسب برای اضطراب امتحان است.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: فراتحلیل، درمان‌های شناختی- رفتاری، اضطراب امتحان،
Subjects: R Medicine > RC Internal medicine > RC0321 Neuroscience. Biological psychiatry. Neuropsychiatry
Divisions: Other Journals > Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology
Depositing User: سمیه باغبانی
Date Deposited: 11 Oct 2014 06:38
Last Modified: 11 Oct 2014 06:39
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/1247

Actions (login required)

View Item View Item