بررسی آگاهی ، نگرش و عملکرد دانشجویان بالینی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درخصوص احتیاطهای مربوط به جداسازی (Isolation Precaution)– سال 1391

جلالیان, زهراسادات and میرزایی, کامران and زحمت کش, ثریا (2014) بررسی آگاهی ، نگرش و عملکرد دانشجویان بالینی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درخصوص احتیاطهای مربوط به جداسازی (Isolation Precaution)– سال 1391. Other thesis, دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر.

[img]
Preview
Text
jalaliyan1.pdf

Download (223kB) | Preview
Official URL: http://www.dlib.bpums.ac.ir

Abstract

چکيده: هدف: تعيين سطوح آگاهي ، نگرش و عملکرد دانشجویان بالینی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درخصوص احتیاطهای مربوط به جداسازی در سال 1391 روش کار: پژوهش فوق یک مطالعه توصیفی – تحلیلی بود که بصورت مقطعی طی سال 1391 وبا استفاده از يک پرسشنامه خود ايفادر سطح 269 دانشجوی بالینی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به اجرا در آمد. پرسشنامه حاوي اطلاعات دموگرافیک و سئوالاتي در سه بخش بررسي سطوح آگاهي ، نگرش و عملکرد دانشجویان بالینی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص اصول احتياط هاي جدا سازي( استاندارد ، قطره اي ، هوايي و تماسي ) بود نتايج: پرسشنامه توسط 250 دانشجوی بالینی تکميل گرديد ( ميزان پاسخ 9/92%).ميانگين نمرات سطوح آگاهي ، نگرش و عملکرد کسب شده دانشجویان بالینی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درخصوص احتیاطهای مربوط به جداسازی در خصوص احتياط هاي جدا سازي استاندارد، قطره اي ، هوايي و تماسي پائين بود. بعلاوه ، يک همبستگي خطي بين سطوح آگاهي و نگرش ، آگاهي و عملکرد و نيز نگرش و عملکرد دانشجویان بالینی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درخصوص احتیاطهای مربوط به جداسازی در خصوص کليه زير گروه هاي احتياط هاي جدا سازي مشاهده شد. بحث: دانشجویان بالینی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از سطوح پائيني از آگاهي ، نگرش و عملکرد در خصوص اصول کنترل عفونت برخوردارند. کمبود هاي آموزشي متعددي در خصوص کنترل عفونت مشهود بوده و نياز به بررسي دارد . کلمات کليدي: آگاهي ، نگرش ، عملکرد ، دانشجو، احتياط هاي جدا سازي ، کنترل عفونت

Item Type: Thesis (Other)
Subjects: R Medicine > R Medicine (General)
Divisions: Faculty of Medicin
Depositing User: آنیتا اسلامی
Date Deposited: 26 Nov 2014 11:20
Last Modified: 26 Nov 2014 11:20
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/1775

Actions (login required)

View Item View Item