کارايی آموزش مهارت حل مسأله در کاهش پرخاشگری دختران دانش‌آموز

بهرامی, فاطمه (2006) کارايی آموزش مهارت حل مسأله در کاهش پرخاشگری دختران دانش‌آموز. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران, 11 (4). pp. 467-469. ISSN 1735-4315

[img] Text
ijpcp-v11n4p467-fa.pdf

Download (158kB)
Official URL: http://ijpcp.iums.ac.ir/browse.php?a_id=54&sid=1&s...

Abstract

مقدمه:�اين پژوهش با هدف بررسی تأثير آموزش مهارت حل مسأله بر کاهش پرخاشگری دختران دانش‌آموز انجام شده است. روش‌:�اين بررسی بر روی 120 دانش‌آموز دختر دوم دبيرستان در دو گروه آزمايشی و دو گروه گواه (هر گروه 30 نفر) با بهره‌گيری از آزمون تفکر منظم و معطوف به هدف، مقياس انحراف شخصيت و يک پرسش‌نامه ويژگی‌های جمعيت‌شناختی اجرا شد. دو گروه آزمايشی طی 10 جلسه در مدت دو ماه از آموزش مهارت حل مسأله برخوردار شدند. داده‌های پژوهش به‌کمک تحليل واريانس و آزمون آماری t تحليل گرديدند. يافته‌ها:�نتايج نشان داد که ميانگين نمره‌های پرخاشگری پس‌آزمون گروه اول آزمايشی نسبت به ميانگين نمره‌های پيش‌آزمون همان گروه کاهش يافته است. هم‌چنين کاهش آشکاری بين واريانس گروه‌های اول و دوم پس از آموزش گروه‌های گواه ديده شد. نتيجه‌گيری: آموزش مهارت حل مسأله، پرخاشگری دختران را کاهش می‌دهد.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: درمان شناختی- رفتاری، پرخاشگری، دانش‌آموزان، آموزش مهارت حل مسأله،
Subjects: R Medicine > RC Internal medicine > RC0321 Neuroscience. Biological psychiatry. Neuropsychiatry
Divisions: Other Journals > Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology
Depositing User: سمیه باغبانی
Date Deposited: 16 Dec 2014 07:50
Last Modified: 16 Dec 2014 07:50
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/2238

Actions (login required)

View Item View Item