نگرش ارتباطی دانش‌آموزان عادی و لکنتی

يادگاری, فريبا and دارويی, اکبر and فرازی, مرتضی and عليپور حيدری, محمود (2005) نگرش ارتباطی دانش‌آموزان عادی و لکنتی. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران, 11 (1). pp. 100-102. ISSN 1735-4315

[img] Text
ijpcp-v11n1p100-fa.pdf

Download (159kB)
Official URL: http://ijpcp.iums.ac.ir/browse.php?a_id=89&sid=1&s...

Abstract

مقدمه:�هدف پژوهش حاضر مقايسه‌ی نگرش ارتباطی کودکان عادی و لکنتی بوده است. روش:�بررسی حاضر از نوع توصيفی- مقطعی است. آزمودنی‌های عادی (312 نفر) به‌ روش نمونه‌گيری خوشه‌ای- تصادفی از مدارس ابتدايی و راهنمايی دخترانه و پسرانه‌ی مناطق 3, 4, 6, 9 و 16 آموزش و پرورش تهران انتخاب شدند. آزمودنی‌های لکنتی همه‌ی دانش‌آموزان لکنتی بودند (48 نفر) که در همان مدارس تحصيل می‌کردند. سن آزمودنی‌های پژوهش 15-8 سال بود. نگرش ارتباطی دانش‌آموزان به‌کمک آزمون نگرش ارتباطی (CAT) سنجيده شد. يافته‌ها:�يافته‌ها نشان دادند که نمره‌های دو گروه از نظر نگرش ارتباطی تفاوت معنی‌دار دارند و افراد لکنتی بيش از افراد عادی دارای نگرش ارتباطی منفی هستند. در هر گروه، گروه‌های سنی مختلف تفاوت معنی‌داری با يکديگر نشان ندادند. نتيجه‌گيری:�نگرش ارتباطی افراد لکنتی منفی‌تر از افراد عادی است.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: نگرش ارتباطی، آزمون نگرش ارتباطی (CAT)، دانش‌آموزان، لکنت،
Subjects: R Medicine > RC Internal medicine > RC0321 Neuroscience. Biological psychiatry. Neuropsychiatry
Divisions: Other Journal > Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology
Depositing User: سمیه باغبانی
Date Deposited: 30 Dec 2014 10:59
Last Modified: 30 Dec 2014 10:59
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/2401

Actions (login required)

View Item View Item