بررسی کيفی اختلال های رفتاری دانش آموزان ديرآموز ارجاعی به کلينيک کاردرمانی

بهنيا, فاطمه (2002) بررسی کيفی اختلال های رفتاری دانش آموزان ديرآموز ارجاعی به کلينيک کاردرمانی. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران, 7 (4). pp. 67-72. ISSN 1735-4315

[img]
Preview
Text
ijpcp-v7n4p67-fa.pdf

Download (143kB) | Preview
Official URL: http://ijpcp.iums.ac.ir/browse.php?a_id=258&sid=1&...

Abstract

هدف: مراد از اين پژوهش بررسی کيفی اختلال های رفتاری دانش آموزان دختر ديرآموز بوده است. روش: نخست 24 دانش‏آموز دارای اختلال رفتاری که ازسوی آموزگاران به کلينيک کاردرمانی ارجاع شده بودند توسط پرسشنامه رفتاری راتر (فرم آموزگار) مورد سنجش قرارگرفتند. سن آنها بين 8-6 سال بود. برپايه پرسشنامه رفتاری راتر , 18 نفر دارای اختلال رفتاری بودند که با خانواده‏های آنها و آموزگارانشان نشست‏های گروهی تشکيل گرديد. همچنين رفتار دانش‏آموزان در محيط آموزشی مشاهده شد. يافته‏ها: نشان داد که اختلال رفتاری دانش آموزان ديرآموز بيشتر از نوع وابستگی به مادران در انجام تکاليف درسی و رفتارهای عادتی ( ناخن جويدن , لب مکيدن , جويدن مداد و... ) بود. اختلال در رفتارهای سازگارانه برای کاهش اضطراب ناشی از عدم موفقيت در کسب نمره 20 و پيشرفت تحصيلی در شکلهای گوناگون در اين کودکان نيز ديده شد. نتيجه: اختلالهای رفتاری شايع همراه با ديرآموزی به راحتی با مشاوره با والدين و آموزگاران قابل شناسايی، راهنمايی و درمان است.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: اختلال رفتاری، روش بحث گروهی، کودکان ديرآموز، پرسشنامه راتر،
Subjects: R Medicine > RC Internal medicine > RC0321 Neuroscience. Biological psychiatry. Neuropsychiatry
Divisions: Other Journals > Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology
Depositing User: سمیه باغبانی
Date Deposited: 24 Jan 2015 09:24
Last Modified: 24 Jan 2015 09:24
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/2750

Actions (login required)

View Item View Item