بررسی رابطه وضع تحصيلی و سلامت روانی دانشجويان

موسوی کافی, سيد and بوالهری, جعفر and پيروی, حميد (1998) بررسی رابطه وضع تحصيلی و سلامت روانی دانشجويان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران, 3 (4). pp. 57-62. ISSN 1735-4315

[img]
Preview
Text
ijpcp-v3n4p57-fa.pdf

Download (3MB) | Preview
Official URL: http://ijpcp.iums.ac.ir/browse.php?a_id=1711&sid=1...

Abstract

ه منظور بررسی عوامل شناختی، هوش، عاطفی و شخصيتی دانشجويان و ميزان يادگيری و عملکرد تحصيلی آنان 1102 (285 زن و 817 مرد) نفر از پذيرفته شدگان سال تحصيلی 73-1372 چهار دانشکده علوم، فنی، هنرها و ادبيات دانشگاه تهران با اجرای آزمون SCL-90-R و پرسشنامه بررسی وضع تحصيلی مورد مقايسه قرار گرفتند. نتايج نشان داد که تفاوت ميانگين نمره کتبی ديپلم دانشجويان پذيرفته شده در سهميه‌های مختلف از نظر آماری معنی دار است. در نمره کل آزمون بين دانشجويان تهرانی و شهرستانی، زن و مرد، همچنين دانشجويان پذيرفته شده در چهار دانشکده و در سهميه‌های مختلف تفاوت معنی داری بدست نيامد. البته در برخی از ابعاد‌آزمون تفاوتهايی مشاهده شد که نتايج آن به همراه ساير يافته‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

Item Type: Article
Subjects: R Medicine > RC Internal medicine > RC0321 Neuroscience. Biological psychiatry. Neuropsychiatry
Divisions: Other Journals > Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology
Depositing User: سمیه باغبانی
Date Deposited: 10 Feb 2015 06:29
Last Modified: 10 Feb 2015 06:29
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/2931

Actions (login required)

View Item View Item