رويکردهای يادگيری دانشجويان ايرانی در دانشگاه نيوساس ويلز استراليا

غفوری, علی and اشتاين برگ, ماکنس (1995) رويکردهای يادگيری دانشجويان ايرانی در دانشگاه نيوساس ويلز استراليا. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران, 2 (1,2). pp. 55-59. ISSN 1735-4315

[img]
Preview
Text
ijpcp-v2n1p55-fa.pdf

Download (2MB) | Preview
Official URL: http://ijpcp.iums.ac.ir/browse.php?a_id=1675&sid=1...

Abstract

به منظور شناخت رويکردها و سبکهای يادگيری دانشجويان ايرانی مشغول به تحصيل در دانشگاه نيوساس ويلز استرالی، 55 نفر از دانشجويان يادشده با استفاده از پرسشنامه کوتاه بررسی روشهای يادگيری لانکستر (LASI) مورد بررسی قرار گرفتند. بيشتر آزمدنيها مرد، متاهل ودانشجوی بخش مهندسی بودند. تنها 55 نفر (7 زن و 48 مرد) از 110 نفر نمونه در دسترس پرسشنامه يادشده را تکميل نموده و به محل موردنظر فرستادند. دامنه سنی اين افراد از 27 تا 49 سال بوده است. گرچه شمار آزمودنيها در بررسی حاضر نسبت به ديگر بررسيهای مشابه کمتر است،يافته‌های موجود نشان ميدهند که دانشجويان مورد بررسی در زمينه يادگيری مطالب، بيشتر رويکرد معنايی دارند تا رويکرد بازسازی. نتايج با استفاده از روش تحليل موردی و به کمک نرم افزار مينی تب تحليل گرديد.

Item Type: Article
Subjects: R Medicine > RC Internal medicine > RC0321 Neuroscience. Biological psychiatry. Neuropsychiatry
Divisions: Other Journals > Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology
Depositing User: سمیه باغبانی
Date Deposited: 21 Feb 2015 10:37
Last Modified: 21 Feb 2015 10:37
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/3029

Actions (login required)

View Item View Item