بررسی ميزان همبستگی نگرش نسبت به خود در دانش آموزان دبيرستانی با نگرش آنها نسبت به والدين، آموزگاران و تحصيل (اصفهان، 72-1371)

اسدالهی, قربانعلی and موسوی, سيد غفور and يادکارفر, قاسم and يعقوبی, محمد (1994) بررسی ميزان همبستگی نگرش نسبت به خود در دانش آموزان دبيرستانی با نگرش آنها نسبت به والدين، آموزگاران و تحصيل (اصفهان، 72-1371). مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران, 1 (2,3). pp. 63-67. ISSN 1735-4315

[img]
Preview
Text
ijpcp-v1n2p63-fa.pdf

Download (2MB) | Preview
Official URL: http://ijpcp.iums.ac.ir/browse.php?a_id=1656&sid=1...

Abstract

با استفاده از يک مقياس افتراق معنايی، نگرش 280 تن از دانش آموزان سال سوم تجربی (دختر و پسر) شهر اصفهان نسبت به خود پدر و مادر و آ«وزگاران در 15 محور، و نسبت به تحصيل در 4 محور مورد بررسی قرار گرفت. نتايج پژوهش با استفاده از مدل رگرسيون خطی چندگانه و ضريب همبستگی مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج نشان داد که بين نگرش دانش آموزان نسبت به خودبا نگرش انها نسبت به تحصيل همبستگی مثبت وجوددارد. همچنين بين نگرش دانش آموزان نسبت به خود با نگرش آنها نسبت به والدين و آموزگاران همبستگی مثبت وجودداشته است.

Item Type: Article
Subjects: R Medicine > RC Internal medicine > RC0321 Neuroscience. Biological psychiatry. Neuropsychiatry
Divisions: Other Journals > Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology
Depositing User: سمیه باغبانی
Date Deposited: 22 Feb 2015 09:28
Last Modified: 22 Feb 2015 09:28
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/3058

Actions (login required)

View Item View Item