بررسی ميزان اختلال کاهش توجه در دانش آموزان پسر دبستانهای شهر تهران براساس مقياس کنرز

صالح مجتهد, منير (1994) بررسی ميزان اختلال کاهش توجه در دانش آموزان پسر دبستانهای شهر تهران براساس مقياس کنرز. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران, 1 (2,3). pp. 87-92. ISSN 1735-4315

[img]
Preview
Text
ijpcp-v1n2p87-fa.pdf

Download (3MB) | Preview
Official URL: http://ijpcp.iums.ac.ir/browse.php?a_id=1659&sid=1...

Abstract

اين پژوهش به منظور بررسی ميزان روايی مقياس اندازه يگری کيت کنرز در زمينه ارزيابی اختلال کاهش توجه همراه با بيش فعالی در کودکان سالهای دوم تا سوم دبستانهای پسرانه شهر تهران (12-7 سال) انجام گرديده است. آزمودنيها (72=N) بطور تصادفی از ميان کودکان عادی دبستانها و کودکان استثنايی مراکز روانپزشکی نواحی مختلف تهران برگزيده شدند. برای 36 پسر دبستانی گروه آزمايشی از نظر بالينی براساس معيار DSM III-R ، تشخيص اختلال کاهش توجه مطرح شده بود. گروه گواه (36=n) ازميان 72 نفر که بيشترين شرايط هماهنگ باگروه کنترل را داشتند انتخاب گرديدند. ابزار پژوهش شامل مشاهده رفتار، مصاحبه و پرسشنامه مربوط به شرايط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بود. اطلاعات بدست آمده با استفاده از آزمون t مستقل و ضريب همبستگی مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. يافته‌های اين پژوهش نشان داد که مقياس اندازه‌گيری کنرز می‌تواند اختلال کاهش توجه کودکان پسر دبستانی شهر تهران را اندازه‌گيری نمايد.

Item Type: Article
Subjects: R Medicine > RC Internal medicine > RC0321 Neuroscience. Biological psychiatry. Neuropsychiatry
Divisions: Other Journals > Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology
Depositing User: سمیه باغبانی
Date Deposited: 22 Feb 2015 09:30
Last Modified: 22 Feb 2015 09:30
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/3067

Actions (login required)

View Item View Item