مروری بر سبک‌های يادگيری تجربی در آموزش پرستاری

ایمانی, الهام and رسولی, مريم and زاغری تفرشی, منصوره (2014) مروری بر سبک‌های يادگيری تجربی در آموزش پرستاری. نشریه آموزش پرستاری, 3 (3). pp. 23-33. ISSN 2222-4428

[img]
Preview
Text
J Nurs Edu-v3n3p23-fa.pdf

Download (663kB) | Preview
Official URL: http://jne.ir/browse.php?a_id=350&sid=1&slc_lang=f...

Abstract

مقدمه: يکی از راه‌های ارتقای کيفيت آموزش داشتن بينش کافی نسبت به نحوه يادگيری فراگيران می‌باشد. عوامل متعددی از جمله سبک يادگيری می‌تواند بر جريان يادگيری تأثير داشته باشد. ميزان استفاده از سبک‌های يادگيری در کشورهای مختلف، متفاوت گزارش شده است. هدف از اين مطالعه، مروری بر سبک‌های يادگيری تجربی در آموزش پرستاری است. روش: اين مطالعه در سال 1392 با مرور منابع و مقالات منتشر شده و در دسترس داخلی و خارجی مرتبط با يادگيری تجربی در آموزش پرستاری و جستجو در بانک‌های اطلاعاتی Pubmed، Scopus، Proquest، Google Scholar، Elsevier، Iranmedex و SID با کليدواژه‌های سبک‌های يادگيری، يادگيری تجربی، کولب، دانشجويان پرستاری و آموزش پرستاری انجام گرديد. يافته‌ها: با توجه به مرور پژوهش‌های انجام گرفته، سبک برتر يادگيری در ميان دانشجويان پرستاری سبک يادگيری جذب‌کننده و همگراست. در نتايج مطالعات مختلف، اشاره شده که تعدادی از افراد دارای دو يا حتی تعداد بيشتری سبک يادگيری می‌باشند. نتيجه‌گيری: با توجه به اين که يادگيری در پرستاری با استفاده از چندين سبک و به خصوص سبک يادگيری همگرا و جذب‌کننده انجام می‌شود، هماهنگی سبک‌های يادگيری فراگيران با روش‌های تدريس يکی از اقداماتی است که در بهبود کيفيت کلاس درس و دوره‌های آموزشی نقش مؤثری ايفا می‌کند.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: یادگیری تجربی، کولب، سبک‌های یادگیری کولب، آموزش پرستاری، سبک‌های یادگیری، دانشجویان پرستاری
Subjects: R Medicine > RT Nursing
Divisions: Other Journals > Journal of Nursing Education (JNE)
Depositing User: Touba Derakhshande
Date Deposited: 26 Oct 2015 10:36
Last Modified: 26 Oct 2015 10:36
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/4132

Actions (login required)

View Item View Item