جانی قربان, مژگان and اله داديان, مریم and حقانی, فریبا (2013) شبيهسازی راهکاری برای ارتقای آموزش بالينی. نشریه آموزش پرستاری, 2 (1). pp. 55-65. ISSN 2222-4428
|
Text
J Nurs Edu-v2n1p55-fa.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
مقدمه: پيشرفت در آموزش پرستاری و پزشکی باعث شده است که روشهای سنتی آموزش به روشهای پيشرفته برای تمرين مراقبتهای بالينی در يک محيط ايمن تبديل شود. شبيهسازی يک روش تدريس منحصر به فرد برای يادگيری و ارزيابی است. با توجه به اين که در کارآموزیهای رشتههای پزشکی و پيراپزشکی محدود بودن تسهيلات و فضاهای بالينی و يا کوتاهی زمان اقامت بيمار در بيمارستان میتواند برروی فرصتهای يادگيری دانشجويان در زمينه مراقبت از بيمار تأثير گذارد و فرصتهای يادگيری کمتری برای دانشجويان فراهم شود به نظر میرسد فراهم آوردن محيطی شبيهسازی شده مثل بالين، بهترين راه برای آموزش بهتر و در نتيجه پيشگيری از خطاهای پزشکی و کنترل هر گونه آسيب به بيمار باشد. هدف از انجام اين پژوهش مروری بر روش تدريس شبيهسازی در آموزش بالينی میباشد. روش: اين مقاله، مطالعه مروری از نوع سنتی است که پژوهشگران در سال 1391-1390 با بررسی مجلات الکترونيکی Proquest و Elsevier تمام مقالات راجع به شبيهسازی از سال 2000 تا 2011 را جمعآوری کرده و سپس از بين مطالعات مرتبط، مواردی که دارای اهداف، متد، روش کار، حجم نمونه، آناليز و نتيجهگيری مشخص بودند، انتخاب کردند که از اين ميان 3 مطالعه کيفی، 11 مورد کمی، 5 مورد کيفی- کمی میباشند. يافتهها: اگرچه شبيهسازی سطوح مختلف دارد اما شواهد نشان میدهد کارايی و تأثيرگذاری آن، در مقايسه با آموزش سنتی و روشهای مبتنی بر سخنرانی بيشتر است. شبيهسازی ابزاری مهم در آموزش بالينی با اثرات سودمند برای اساتيد، دانشجويان و بيماران میباشد. نتيجهگيری: در دهه گذشته شبيهسازی يک استراتژی کليدی آموزشی برای پرورش مهارتهای بالينی در رشتههای مختلف شده است. سياستگزاران، اساتيد و بنيانگذاران، بر نياز به پرورش مهارتهای بالينی قبل از ورود به بالين، به منظور افزايش امنيت بيمار و کاهش فشار بر محيطهای بالينی تأکيد میکنند.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | شبیهسازی، یادگیری، آموزش بالینی، |
Subjects: | WY Nursing |
Divisions: | Other Journal > Journal of Nursing Education (JNE) |
Depositing User: | Touba Derakhshande |
Date Deposited: | 04 Nov 2015 10:43 |
Last Modified: | 07 Nov 2017 07:31 |
URI: | http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/4248 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |