بررسی اثر بخشی آموزش روابط سالم با رویکرد یادگیری اجتماعی بر افزایش آگاهی دختران از روابط آسیب زای دختران و پسران

یوسفی, زهرا and عابدی, محمدرضا (2007) بررسی اثر بخشی آموزش روابط سالم با رویکرد یادگیری اجتماعی بر افزایش آگاهی دختران از روابط آسیب زای دختران و پسران. مجله اصول بهداشت روانی, 9 (36). pp. 99-105. ISSN 1684-4300

[img]
Preview
Text
JFMH17851198269000.pdf

Download (239kB) | Preview
Official URL: http://jfmh.mums.ac.ir/article_1785.html

Abstract

هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی آموزش روابط سالم بر افزایش آگاهی از روابط آسیب زا در دختران بود. روش کار: این پژوهش از نوع تحقیقات نیمه آزمایشی است. جامعه تحقیق عبارت بود از کلیه دختران خوابگاهی دانشگاه اصفهان (3000 نفر). به منظور نمونه گیری ابتدا پرسش نامه آگاهی از روابط آسیب زا بین صد نفر از آنان به طور تصادفی توزیع شد و سپس30 نفر که آگاهی آنان نسبت به این گونه روابط پایین بود انتخاب و نهایتاً در دو گروه گواه و آزمایش توزیع شدند. ابزار تحقیق عبارت از آزمون محقق ساخته آگاهی از روابط آسیب زا بود. هر دو گروه قبل و بعد از مداخله آموزشی توسط این آزمون ارزیابی شدند. در حالی که گروه گواه در لیست انتظار قرار داشت، گروه آزمایش مداخله آموزشی را دریافت نمود. نتایج: نتایج تحلیل کواریانس چند متغیری حاکی از آن است که آموزش روابط سالم برافزایش آگاهی دانشجویان نسبت به جنبه های مختلف روابط دختر وپسر موثر بوده است(05/0P<). نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان می دهد می توان از چهارچوب آموزشی این تحقیق به عنوان الگوی آموزشی روابط سالم و آسیب زا برای افزایش آگاهی و دانش در این زمینه استفاده کرد.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: روابط دختر و پسر؛ روابط آسیب زا؛ روابط سالم
Subjects: R Medicine > RC Internal medicine > RC0321 Neuroscience. Biological psychiatry. Neuropsychiatry
Divisions: Other Journal > Journal of Fundamentals of Mental Health
Depositing User: Touba Derakhshande
Date Deposited: 29 May 2016 09:47
Last Modified: 29 May 2016 09:47
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/4854

Actions (login required)

View Item View Item