بهبود کیفیت مراقبت از بیماران در بخش اورژانس: استفاده از شیوه مهندسی مجدد

اسدی, فرخنده (2003) بهبود کیفیت مراقبت از بیماران در بخش اورژانس: استفاده از شیوه مهندسی مجدد. مجله بیمارستان, 3 (1). pp. 29-42. ISSN 2228-7450

[img]
Preview
Text
jhosp-v3n1p29-fa.pdf

Download (8MB) | Preview
Official URL: http://jhosp.tums.ac.ir/browse.php?a_id=193&sid=1&...

Abstract

اکثر فرآیندهای موسسات مراقبت بهداشتی قابل مقایسه با فرآیندهای مربوط به مراکز مهندسی و ساخت و مراکز خدماتی است. می توان با ابزارهای بسیاری که معمولاً در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند به در بخش مراقبتهای بهداشتی و درمانی به بهبود دست یافت. این موضوع به اثبات رسیده است که دریافت کمک از سوی متخصصات خارج از مراکز مراقبتهای بهداشتی و درمانی، برای بهبود و ارتقای کیفیت خدمات موسسات مراقبت بهداشتی سودمند است. مقاله حاضر در مورد کوششهای موفقیتآمیز کارشناسان بیمارستانی در سال 1993 در شهر لوس آنجلس که به منظور بهبود فرآیند مراقبتهای بهداشتی و درمانی به کار رفته شده به نقاشته شده است موضوع پیرامون کامهای مهمی است که کارشناسان جهت دستیابی به اطلاعات و تحلیل آن، استخدام پرسنل، مدیریت خرید لوازم، تحلیل فرآیندها برای بهبود فرصتها، دستیابی به رضایت بیماران، انجام تغییرات و ارزیابی نتایج برداشته اند.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: بخش اورژانس، تحلیل اطلاعات، بهبود کیفیت، مهندسی مجدد،
Subjects: R Medicine > R Medicine (General)
Divisions: Other Journals > Journal of Hospital
Depositing User: Touba Derakhshande
Date Deposited: 17 Aug 2016 04:57
Last Modified: 17 Aug 2016 04:57
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5257

Actions (login required)

View Item View Item