خلیلی, الهه (2003) نگرشی بر روند خصوصی سازی در خدمات بیمارستانی. مجله بیمارستان, 3 (1). pp. 81-86. ISSN 2228-7450
|
Text
jhosp-v3n1p81-fa.pdf Download (3MB) | Preview |
Abstract
بیمارستان سازمانی است که طی 24 ساعت بدون وقفه به بیماران خدمت ارائه می دهد. با در نظر گرفتن اهمیت خدمات بیمارستان در زمینه تامین بهداشت و سلامت مردم، این سازمان نیازمند آن است که کلیه واحدهای آن در طول سال آمادگی پاسخ به نیازهای مختلف بیماران را دارا باشد. بنابراین ارائه خدمات علاوه بر خدمات درمانی، در زمینه کاخداری، تاسیسات، تغذیه، ایاب و ذهاب و .... باید به گونهای باشد که اهمیت موضوع برای گردانندگان واحدها مشخص شده و از افراد مجرب در این زمینه استفاده شود. بنابراین مسئله خصوصی شدن واحدهای مختلف خدماتی از جمله بیمارستانها به تفکر و کارشناسی مضاعف نیاز دارد. اهمیت کاخداری در این است که عملکرد آن در کیفیت مراقبت از بیمار اثر می گذارد. چنانچه بیمار مبتلا به بیماری مزمن باشد به دریافت خدمات کاخداری و فعالیتهای تخصصی نیاز دارد. نه تنها در ارائه مراقبتهای پزشکی، بلکه در خدمات پشتیبانی نیز تحولات شگرفی در بیمارستانها به وقوع پیوسته است. به عنوان مثال خدمات کاخدرای که یکی از مهمترین خدمات پشتیبانی است، به طور وسیع تحت تاثیر تغییرات و تحولات قلمرو مراقبتهای بهداشتی و درمانی قرار گرفته است. در کنار بخش کاخداری یکی دیگر از واحدهای بیمارستانی که حائز اهمیت است واحد تاسیسات و بخش فنی است. معمولاً به بخش فنی بیمارستانها چندان توجهی مبذول نمی شود در بیمارستان امکانات تاسیساتی مناسب می تواند رفاه و آسایش بیماران، پزشکان و گروه پیراپزشکی را فراهم کند. به علاوه تامین آب گرم، بخار و گازهای طبی نیز برای عملکرد بخشها و کادر درمانی ضروری است.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | R Medicine > R Medicine (General) |
Divisions: | Other Journal > Journal of Hospital |
Depositing User: | Touba Derakhshande |
Date Deposited: | 20 Aug 2016 04:49 |
Last Modified: | 20 Aug 2016 04:49 |
URI: | http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5264 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |