نمونه هایی از روشها و الگوها ی تدریس موضوع \"زلزله و ایمنی\"برای مقاطع پیش دبستانی و دبستان

حشمتي, ويدا and استوار ايزدخواه, ياسمين (2010) نمونه هایی از روشها و الگوها ی تدریس موضوع \"زلزله و ایمنی\"برای مقاطع پیش دبستانی و دبستان. فصلنامه علمی امداد و نجات, 2 (1). ISSN 14166-44993

[img]
Preview
Text
5-8.pdf

Download (354kB) | Preview
Official URL: http://jorar.ir/article_show.php?id=69

Abstract

بررسی سوانح طبیعی نشان می‌دهد که ایجاد آمادگی و آموزش مردم از جمله عواملی است که می‌تواند در کاهش اثرات ناشی از آن بسیار مفید و مؤثر باشد. اهمیت این امر به گونه‌ای است که امروزه برنامه‌ریزان و متخصصان برای مقابله با سوانح، آموزش را به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی کاهش تلفات و خسارات می‌شناسند. بنابراین، تحقق آگاهی و رعایت اصول ایمنی، منوط بر آموزش‌های بنیادی و مستمری است که از اولین مراحل یادگیری کودک آغاز شده و کم‌کم عمیق‌تر می‌شود. در این راستا، امر آموزش، بویژه آموزش کودکان در مقاطع پیش از دبستان و دبستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در سیاست‌های ملی آموزش و پرورش مورد تأکید فراوان قرار گرفته است. موضوع "زلزله و ایمنی" از جمله مواردی است که با توجه به موقعیت لرزه خیزی ایران و اهمیت کودکان به عنوان آینده سازان جامعه و پیام آوران ایمنی به صورت رسمی و غیر رسمی در آموزش و پرورش کشور مورد توجه قرار گرفته است و کودکان و نوجوانان در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی با این موضوع آشنا می‌شوند. مقاله حاضر به ارائه چند نمونه روش و الگوی تدریس مناسب جهت آموزش موضوع "زلزله و ایمنی" برای مربیان و معلمان مقاطع پیش از دبستان و دبستان در راستای بهبود و ارتقای امر آموزش می پردازد

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: زلزله و ایمنی، الگوهای تدریس پیش دبستان و دبستان، کودکان
Subjects: R Medicine > RZ Other systems of medicine
Depositing User: سمیه باغبانی
Date Deposited: 04 Sep 2016 02:56
Last Modified: 04 Sep 2016 02:56
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5272

Actions (login required)

View Item View Item