بررسي ميزان رضايت‌مندي و عوامل مؤثر بر آن در بين مددجويان و مراجعين بخش فيزيوتراپي جمعيت هلال‌احمر همدان

جليليان, حميدرضا and مرادي, مرتضي and اظهري, ليلا (2011) بررسي ميزان رضايت‌مندي و عوامل مؤثر بر آن در بين مددجويان و مراجعين بخش فيزيوتراپي جمعيت هلال‌احمر همدان. فصلنامه علمی امداد و نجات, 3 (2). ISSN 14166-44993

[img]
Preview
Text
10-18.pdf

Download (278kB) | Preview
Official URL: http://jorar.ir/article_show.php?id=132

Abstract

مقدمه: امروزه اعتقاد بر اين است که فرهنگ مشتري مداري و تکريم ارباب رجوع بايد سر لوحة تمامي فعاليت‌ها قرار گيرد. هدف اصلي اين مقاله بررسي ميزان رضايت‌مندي و عوامل مؤثر بر آن در بين مددجويان و مراجعين بخش فيزيوتراپي جمعيت هلال احمر شهرستان همدان است. روش‌ها: اين تحقيق از نظر هدف از نوع تحقيقات كاربردي و از نظر روش گردآوري داده ها از نوع تحقيقات پيمايشي و از نظر روش تحليل داده‌ها از نوع همبستگي محسوب مي‌شود. ابزار گردآوري داده‌ها پرسشنامة محقق ساخته بود. جامعة آماري پژوهش 210 نفر از مددجويان و مراجعين بخش فيزيوتراپي در يک دوره در سال 1389 بودند که تعداد نمونه 66 نفر تعيين گرديد. يافته‌ها: ميزان رضايت‌مندي پاسخگويان به طور کلي بر حسب جنسيت، سن و تحصيلات همگي بالاتر از حدمتوسط (بالاتر از عدد 3 با ملاک 5) بوده و همچنين مشارکت در فرايند درمان، کارايي وسيله توانبخشي، مقررات و انضباط برخورد با مددجويان، رفتار و برخورد مناسب با مددجويان، پشتکار و جديت در ارائه خدمات و خودجوشي مرکز در ارائه خدمات همگي با رضايت‌مندي مددجويان ارتباط معني دار داشتند. نتيجه‌گيري: لازم است مسئولين و مديران مربوطه تلاش کنند تا با مشارکت مددجو در فرايند درمان خود، ارتقاي کيفيت وسايل توانبخشي، حضور و ارائه خدمات به موقع، برقراري رابطة عاطفي و مناسب با بيماران و ... زمينة بهبود رضايتنمدي مددجويان را فراهم کنند.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: رضايت‌مندي، مددجو، هلال احمر.
Subjects: R Medicine > RZ Other systems of medicine
Divisions: Other Journals > Journal of Rescue and Relief
Depositing User: سمیه باغبانی
Date Deposited: 10 Sep 2016 08:32
Last Modified: 10 Sep 2016 08:32
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5313

Actions (login required)

View Item View Item