عمید, رضا and کدخدازاده, مهدی and میراخوری, مهدیه and شیدفر, شیرن and نسبی, زهرا and باغانی, محمدتقی (2016) نگرش دستیاران تخصصی دانشکدهی دندانپزشکی شهید بهشتی نسبت به موقعیت و آیندهی شغلی خود. فصلنامه توسعه آموزش دز علوم پزشکی زنجان, 9 (23). pp. 51-63. ISSN 2251-9521
|
Text
edujournal-v9n23p51-fa.pdf Download (216kB) | Preview |
Abstract
زمینه و هدف: شناخت مسایل و مشکلات و نگرش دستیاران تخصصی در مورد رشتهی تحصیلی خود به منظور برنامه ریزی در رفع آن ها و بهبود وضعیت از مهم ترین اهداف نظام آموزش عالی کشور می باشد که با وجود سال ها تجربه ی آموزشی و دانشگاهی در کشور همچنان کمبود اطلاعات در این زمینه احساس می شود. هدف از مطالعهی حاضر بررسی نگرش دستیاران رشته های مختلف تخصصی دندانپزشکی نسبت به موقعیت و آینده شغلی خود بود. روش بررسی: این مطالعهی مقطعی بر روی تعدادی از دستیاران تخصصی شاغل به تحصیل در دانشکدهی دندانپزشکی شهید بهشتی صورت گرفت. داده ها از طریق پرسشنامهای که توسط پژوهشگر تهیه و روایی و پایایی آن بررسی گردید. عوامل موثر بر نگرش دستیاران تخصصی نسبت به موقعیت شغلی در سه حیطهی رشته ی تحصیلی، دانشکده محل تحصیل و جایگاه دندانپزشکان جمع آوری و میانگین نمرات گزینه ها در 21 سوال به عنوان نمره ی نگرش دستیاران تخصصی تلقی می گردید و میانگین امتیاز کل سوالات پاسخ داده شده پرسشنامه ها، از 1 تا 4 تقسیم بندی و با کمک نرم افزار spss16 تجزیه و تحلیل و از روش های آمار توصیفی و تحلیلی استفاده شد. یافته ها: میانگین و انحراف معیار نمره ی نگرش دستیاران تخصصی در دانشکده ی دندانپزشکی شهید بهشتی 3/0±62/2 به دست آمد (نسبتا راضی) که اندکی بیشتر از نمره ی 5/2 یا نصف میانگین نمره ی امتیاز کل سوالات پرسشنامه بود . نتیجه گیری: نگرانی جدی دستیاران در مورد آیندهی شغلی است که نیازمند توجه به عوامل فرهنگی و تجاری خاص خود است.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | نگرش، آموزش، پزشکی، دندانپزشکی، آیندهی شغلی |
Subjects: | R Medicine > R Medicine (General) |
Divisions: | Other Journal > Journal of Medical Education Development |
Depositing User: | Touba Derakhshande |
Date Deposited: | 26 Apr 2017 04:06 |
Last Modified: | 26 Apr 2017 04:06 |
URI: | http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5539 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |