مشتاقی, سعید and افضل زاده, محمد (2016) رابطهی عوامل اثربخش بر یادگیری دانشگاهی با پیشرفت درسی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول. فصلنامه توسعه آموزش در علوم پزشکی زنجان, 9 (23). pp. 74-82. ISSN 2251-9521
|
Text
edujournal-v9n23p74-fa.pdf Download (171kB) | Preview |
Abstract
زمینه و هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی کاربردپذیری نظریهی راسل و پتری (1992) در پیشبینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان بر مبنای سیاهه سنجش اثربخشی یادگیری دانشگاهی (CLEI) بود. روش بررسی: این مطالعه همبستگی روی 245 دانشجوی (136 زن و 109 مرد) دانشگاه علوم پزشکی دزفول که به روش تصادفی انتخاب شدند، صورت گرفت. برای جمعآوری دادهها از نسخه سوم ابزار CLEI استفاده شد. میانگین نمرهی درسی به عنوان شاخص پیشرفت تحصیلی در نظر گرفته شد. برای تحلیل دادهها از شاخصهای آمار توصیفی، ضریب همبستـگی پیرسـون و تحلیـل رگرسـیون چندگانه از نرمافزار SPSS 18 استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که بین عوامل ششگانه موثر در یادگیری دانشگاهی با پیشرفت درسی دانشجویان رابطهی مثبت معنادار وجود دارد؛ بهعلاوه، از میان عوامل مورد سنجش، عامل خودکارآمدی تحصیلی و سازماندهی و توجه در مطالعه بیشترین توان تبیین پیشرفت درسی را دارند. نتیجه گیری: یافتههای این مطالعه بر اهمیت بررسی عوامل مختلف بر مبنای مدل راسل و پتری و تاثیر آن بر متغیرهای تحصیلی تاکید داشت.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | یادگیری دانشگاهی، مدل راسل و پتری، ابزار CLEI. |
Subjects: | R Medicine > R Medicine (General) |
Divisions: | Other Journal > Journal of Medical Education Development |
Depositing User: | Touba Derakhshande |
Date Deposited: | 26 Apr 2017 04:32 |
Last Modified: | 26 Apr 2017 04:32 |
URI: | http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5541 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |