خادم رضاییان, مجید and زاهدی اول, فرناز and قزوینی, کیـارش and یوسفی, مسعود (2016) ارجحیت مدرسین دروس مقطع علوم پایه با پایه پزشکی از دیدگاه دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی. فصلنامه توسعه آموزش در علوم پزشکی زنجان, 9 (23). pp. 122-129. ISSN 2251-9521
|
Text
edujournal-v9n23p122-fa.pdf Download (69kB) | Preview |
Abstract
مقدمه: توجه زیادی به آموزش دانشجویان دوره عمومی در برخی نقاط جهان شده است. نکته فراموش شده در خصوص مدرسی علوم پایه است. هدف مطالعه حاضر بررسی نظرات دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در خصوص آموزش علوم پایه به وسیله مدرسین با زمینه پزشکی است. روش کار: این مطالعه مقطعی بر روی 205 دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی شاغل به تحصیل در مقطع علوم پایه (دروس میکروبیولوژی و بیوشیمی) در مشهد در سال 93 انجام شد. داده ها توسط پرسشنامه جمع آوری گردید و توسط نرم افزار SPSS نسخه 5/11 آنالیز گردید. سطح معنی داری کمتر از 05/0 در نطر گرفته شد. نتایج: در مجموع 120 دانشجوی پزشکی (4/71 %) و 48 دانشجوی دندانپزشکی (6/28 %) پرسشنامه های تکمیل شده ار ارجاع دادند. نیاز به استفاده از مدرسین با مدرک MD-PhD و تاکید آنها بر مسائل مهم بالاترین نمرات را دریافت کردند (به ترتیب 7/0±1/4 و 7/2±2/4). تفاوتی نیز در جنسیت یا رشته وجود نداشت. امتیاز آموزش کلی و امتیاز آموزش بالینی در دو رشته تفاوتی نداشتند. هرچند، ترجیح برای ندریس بالینی در خانم ها بیشتر بود. (p=0.02) نتیجه گیری: این مطالعه ترجیح دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی را برای مدرسین MD-PhD نشان داد. این مساله می تواند ناشی از در نطر گرفتن جنبه های بالینی حین تدریس باشد.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | پزشکی، دندانپزشکی، آموزش، علوم پایه |
Subjects: | R Medicine > R Medicine (General) |
Divisions: | Other Journal > Journal of Medical Education Development |
Depositing User: | Touba Derakhshande |
Date Deposited: | 02 May 2017 05:38 |
Last Modified: | 02 May 2017 05:38 |
URI: | http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5547 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |