دیدگاه کارکنان در مورد سلامت سازمانی نظام آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان براساس الگوی هوی وفیلدمن

حیدری کمررودی, رویا and خداوردی, یداله and درودی, هما and فرهمندیان, ارشد (2016) دیدگاه کارکنان در مورد سلامت سازمانی نظام آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان براساس الگوی هوی وفیلدمن. فصلنامه توسعه آموزش در علوم پزشکی زنجان, 9 (22). pp. 27-33. ISSN 2251-9521

[img]
Preview
Text
edujournal-v9n22p27-fa.pdf

Download (143kB) | Preview
Official URL: http://zums.ac.ir/edujournal/browse.php?a_id=621&s...

Abstract

مقدمه: زمینه و هدف سلامت سازمانی یکی از گویاترین و بدیهی ترین شاخص اثر بخشی سازمانی است. در سازمانهای سالم کارمندان متعهد ،وظیفه شناس و سودمند هستند واز روحیه و عملکرد بالایی بر خوردارند.آگاهی مدیران از میزان سلامت سازمانی در موفقیت ،شادابی کارکنان و مسئولان می تواند نقش موثری داشته باشد. این مطالعه جهت ارزیابی سلامت سازمانی نظام آموزشی از نظر کارکنان دانشکده های علوم پزشکی بر اساس الگوی هوی و فیلدمن طراحی و اجرا شد. روش کار :پژوهش فوق یک مطالعه توصیفی پیمایشی است،و از لحاظ هدف کاربردی می باشد.جامعه آماری آن کارکنان شاغل در دانشکده های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زنجان می باشد. که به تعداد 147 نفر به عنوان حجم نمونه به روش طبقه بندی انتخاب و وارد مطالعه شدند. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه 44 سئوالی سلامت سازمانی هوی و همکاران (1996) استفاده شد. ضریب پایایی آلفا کرونباخ آن در مطالعه محمدرضا اردلان برابر با 91/0 تعیین شده بود، ولی در مطالعه صورت گرفته این میزان برای پیش آزمون (86/0) و در پس آزمون (89/0) بدست آمد. روایی پرسشنامه به شکل صوری مورد تاییدقرار گرفته است . و جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از SPSS22 استفاده شد. جهت بررسی نتایج از آمار توصیفی، آزمون میانگین‌ها واز ضریب همبستگی پیر سون استفاده شده است. یافته ها : 8/84 درصد پاسخگویان سلامت سازمانی را در حد خوب ارزیابی کردند. بالاترین میانگین رتبه (19/87) مربوط به دانشکده پزشکی و پایین‌ترین میانگین رتبه

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: سلامت سازمانی، نظام آموزشی، دانشگاه
Subjects: R Medicine > R Medicine (General)
Divisions: Other Journal > Journal of Medical Education Development
Depositing User: Touba Derakhshande
Date Deposited: 06 May 2017 06:16
Last Modified: 06 May 2017 06:16
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5551

Actions (login required)

View Item View Item