بررسی استاندارد های سواد رایانه‌ای در آموزش مجازی مطالعه موردی:دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

کشاورز, محسن and فرج اللهی, مهران and زندی, بهمن and سرمدی, محمدرضا (2016) بررسی استاندارد های سواد رایانه‌ای در آموزش مجازی مطالعه موردی:دانشکده مدیریت دانشگاه تهران. فصلنامه توسعه آموزش در علوم پزشکی زنجان, 9 (21). pp. 87-94. ISSN 2251-9521

[img]
Preview
Text
edujournal-v9n22p87-fa.pdf

Download (118kB) | Preview
Official URL: http://zums.ac.ir/edujournal/browse.php?a_id=610&s...

Abstract

زمینه و هدف: هدف اصلی این مقاله بررسی سطح سواد رایانه ای دانشجویان آموزش از دور دوره های تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد آموزش از دور دانشکده مدیریت دانشگاه تهران می باشد. روش بررسی: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ها، توصیفی- پیمایشی می‌باشد. تعداد 171 نفر از داشجویان به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش در این تحقیق، پرسشنامه سواد رایانه ی بر مبنای استاندارد های مهارتهای هفتگانه دوره ICDL بود. پایایی این ابزار 70/0، به دست آمد. یافته ها: از میان مهارتهای سواد رایانه­ای، مهارت آشنایی با مفاهیم پایه فناوری اطلاعات؛ مهارت مدیریت سیستم عامل؛ مهارت کار با Word ؛ مهارت کار با PowerPoint؛ مهارت کار با Access و مهارت کار با Excelدر سطح نسبتا مطلوب قرار داشت. مهارت کار با اینترنت در سطح مطلوب بود. همچنین نمره کل مهارتهای سواد رایانه­ای، در سطح نسبتا مطلوب قرار داشت. نتیجه گیری: یکی از مهم ترین مهارت­ها فنی در نظام های آموزش از دور مهارت سواد رایانه­ای محسوب می شود. داشتن این مهارت ها به فراگیر درکسب اطلاعات و دانش کمک می نماید. بنابراین، برنامه ریزی به منظور آموزش مهارت‌های سواد رایانه­ای در دانشگاه‌های علوم پزشکی و غیر پزشکی ضروری می باشد

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: سواد رایانه‌ای، دانشجویان، آموزش مجازی
Subjects: R Medicine > R Medicine (General)
Divisions: Other Journal > Journal of Medical Education Development
Depositing User: Touba Derakhshande
Date Deposited: 07 May 2017 04:43
Last Modified: 07 May 2017 04:43
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5557

Actions (login required)

View Item View Item