کشاورز, محسن and فرج اللهی, مهران and زندی, بهمن and سرمدی, محمدرضا (2016) بررسی استاندارد های سواد رایانهای در آموزش مجازی مطالعه موردی:دانشکده مدیریت دانشگاه تهران. فصلنامه توسعه آموزش در علوم پزشکی زنجان, 9 (21). pp. 87-94. ISSN 2251-9521
|
Text
edujournal-v9n22p87-fa.pdf Download (118kB) | Preview |
Abstract
زمینه و هدف: هدف اصلی این مقاله بررسی سطح سواد رایانه ای دانشجویان آموزش از دور دوره های تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد آموزش از دور دانشکده مدیریت دانشگاه تهران می باشد. روش بررسی: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری دادهها، توصیفی- پیمایشی میباشد. تعداد 171 نفر از داشجویان به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش در این تحقیق، پرسشنامه سواد رایانه ی بر مبنای استاندارد های مهارتهای هفتگانه دوره ICDL بود. پایایی این ابزار 70/0، به دست آمد. یافته ها: از میان مهارتهای سواد رایانهای، مهارت آشنایی با مفاهیم پایه فناوری اطلاعات؛ مهارت مدیریت سیستم عامل؛ مهارت کار با Word ؛ مهارت کار با PowerPoint؛ مهارت کار با Access و مهارت کار با Excelدر سطح نسبتا مطلوب قرار داشت. مهارت کار با اینترنت در سطح مطلوب بود. همچنین نمره کل مهارتهای سواد رایانهای، در سطح نسبتا مطلوب قرار داشت. نتیجه گیری: یکی از مهم ترین مهارتها فنی در نظام های آموزش از دور مهارت سواد رایانهای محسوب می شود. داشتن این مهارت ها به فراگیر درکسب اطلاعات و دانش کمک می نماید. بنابراین، برنامه ریزی به منظور آموزش مهارتهای سواد رایانهای در دانشگاههای علوم پزشکی و غیر پزشکی ضروری می باشد
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | سواد رایانهای، دانشجویان، آموزش مجازی |
Subjects: | R Medicine > R Medicine (General) |
Divisions: | Other Journal > Journal of Medical Education Development |
Depositing User: | Touba Derakhshande |
Date Deposited: | 07 May 2017 04:43 |
Last Modified: | 07 May 2017 04:43 |
URI: | http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5557 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |