حیدرزاده, اعظم and عزیززاده فروزی, منصوره and میرزایی, طیبه (2016) مقایسه تاثیر آموزش شبیه سازی ویدیوئی و سخنرانی بر دانش و اعتماد به نفس در زمینه معاینه قلب و ریه در دانشجویان مامایی. فصلنامه توسعه آموزش در علوم پزشکی زنجان, 8 (20). pp. 21-28. ISSN 2251-9521
|
Text
edujournal-v8n20p21-fa.pdf Download (136kB) | Preview |
Abstract
مقدمه: دانشجویان مامایی باید علاوه بر تامین سلامت مادر، سلامت جنین را نیز در نظر داشته باشند. بنابراین این مطالعه با هدف مقایسه تاثیر آموزش شبیه سازی ویدئویی و سخنرانی بر دانش و اعتماد به نفس در زمینه معاینه قلب و ریه در دانشجویان مامایی انجام گرفت. روش کار: این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی است که در آن 28 دانشجوی مامایی شرکت داشته و به طور تصادفی در دو گروه ویدئو و سخنرانی قرار گرفتند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه سه بخشی اطلاعات دموگرافیک، دانش و اعتماد به نفس بود. اطلاعات قبل و بعد از دو شیوه آموزش جمعآوری و با استفاده از نرم افزار SPSS 19 و آزمونهای تی تست، تی زوجی مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. یافته ها: میانگین (انحراف معیار) نمره دانش و اعتماد به نفس قبل و بعد از مداخله بین گروه ویدئو و سخنرانی از لحاظ آماری اختلاف معنی دار مشاهد شد (0001/0 > P). همچنین نمرات دانش و اعتماد به نفس در گروه ویدئو به ترتیب با میانگین (انحراف معیار) (24/1±) 9 و (32/3±) 14/26 بیشتر از سخنرانی (75/0±) 78/5 و (11/4±)57/15 بوده است و این اختلاف از نظر آماری معنی دار بوده است. نتیجه گیری: براساس یافتههای این مطالعه استفاده از روش های شبیه سازی مانند آموزش ویدئویی می تواند در افزایش دانش و اعتماد به نفس دانشجویان در زمینه ارزیابی قلب و ریه موثر باشد؛ بنابراین می توان از روش ویدئویی به عنوان روش جایگزین و روش تکمیلی برای ارتقای یادگیری دانشجویان و رسیدن آنها به سطح تسلط استفاده کرد. .
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | ویدئو، سخنرانی، دانش، اعتماد به نفس، دانشجویان مامایی |
Subjects: | R Medicine > R Medicine (General) |
Divisions: | Other Journal > Journal of Medical Education Development |
Depositing User: | Touba Derakhshande |
Date Deposited: | 14 May 2017 04:44 |
Last Modified: | 14 May 2017 04:44 |
URI: | http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5577 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |