زند, سليمان and جعفری منش, هادی and رضایی, ناصر and پاک نیا, بابک (2015) طراحی سیستم ارزشیابی مستمر عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری از طریق تلفن همراه. فصلنامه توسعه آموزش در علوم پزشکی زنجان, 8 (19). pp. 1-4. ISSN 2251-9521
|
Text
edujournal-v8n19p1-fa.pdf Download (93kB) | Preview |
Abstract
سابقه وهدف: شاید بهجرأت بتوان گفت که اساسیترین بخش هر برنامهآموزشی و درسی، ارزشیابی است، زیرا تنها با انجام صحیح آن می توان به کاستیهای برنامه پیبرد و برای رفع آنها اقدام کرد . مطالعات مختلف نشان دادهاند که ارزشیابیهای مستمر و مداخلات لازم براساس نتایج آنها، تأثیر غیر قابل انکاری در بهبود روند آموزش در همه سطوح دارند. توجه به این حقیقت که ارزشیابی برنامههایآموزشی یک فعالیت مستمر و پویا است، موجب شد تا این مطالعه با هدف طراحی سیستمارزشیابیهمراه دانشجویان طراحی شود. روش کار: نرمافزار ارائه شده تحتوب طراحی و در کامپیوتر نصب و اجرا می شود. شبکهوب به سرویس پیامکوتاه متصل شده تا با ارسال نمراتارزشیابی توسط تلفنهمراه قادر به بازخوانی ارزشیابی باشد. پس از تهیه مقدمات لازم یک گروه از دانشجویان پرستاری توسط تلفنهمراه و به کمک ارسال پیامک ارزشیابی شدند. پیامکهای ارسالی در نرمافزار تحتوب بازخوانی شده و بازخورد این ارزشیابی برای دانشجویان فرستاده شد. یافته ها: نرمافزار دارای قابلیتهای پیشرفته ای از امکان گزارشگیری توسط دانشجو ، مربی و مدیر گروه و همچنین پردازش اطلاعات به صورت دوره و درس، ایجاد نمودار نمره ارزشیابی دانشجو بر اساس خطبرش تعریف شده، ثبت سوابق ارزشیابی دانشجو ، بازخوردروزانه عملکرد دانشجو، تجمیع نمرات و ارزشیابی دانشجو، استفاده از سوابق ارزشیابی در دوره های بعد را می باشد. نتیجه گیری: بدین سبب انجام ارزشیابی توسط سیستم ارزشیابی مستمر دانشجو با کمک نرمافزار تحتوب و از طریق تلفنهمراه میتواند اطمینان خاطر بیشتری را به مدیران، مربیان و دانشجویان در خصوص انجام صحیحتر ، کم هزینهتر، دقیقتر و سریعتر آن بدهد.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | ارزشیابی بالینی، دانشچو، ارزششیابی مستمر، تلفن همراه |
Subjects: | R Medicine > R Medicine (General) |
Divisions: | Other Journal > Journal of Medical Education Development |
Depositing User: | Touba Derakhshande |
Date Deposited: | 16 May 2017 05:53 |
Last Modified: | 16 May 2017 05:53 |
URI: | http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5587 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |