بیرامی, منصور and موحدی, یزدان and عزیزی, امیر and موحدی, معصومه (2015) مقایسه کارکردهای شناختی مغز در دانشجویان علوم پزشکی با عملکرد تحصیلی بالا و پایین. فصلنامه توسعه آموزش در علوم پزشکی زنجان, 8 (19). pp. 5-15. ISSN 2251-9521
|
Text
edujournal-v8n19p5-fa.pdf Download (185kB) | Preview |
Abstract
زمینه و هدف: هدف پژوهش حاضر مقایسه کارکردهای شناختی مغز در دانشجویان علوم پزشکی با عملکرد تحصیلی بالا و پایین بود. روش بررسی: مطالعه حاضر از نوع علی - مقایسه ای بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان بود. برای انتخاب حجم نمونه، 120 دانشجو با عملکرد تحصیلی پایین از طریق همتاسازی با 120 دانشجو با عملکرد تحصیلی بالا به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. جهت جمع آوری اطلاعات از مقیاس کارکردهای شناختی مغز استفاده شد. سپس داده ها با روش تحلیل واریانس چندمتغیره تجزیه و تحلیل شدند و کلیه مراحل توسط نرم افزار SPSSنسخه 19 محاسبه گردید. یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد بین افراد با عملکرد تحصیلی بالا و عملکرد تحصیلی پایین از نظر کارکردهای شناختی مغز تفاوت معناداری وجود دارد. نتیجه گیری: نتایج این پژوهش تلویحات مهمی در زمینه ی بهبود کیفیت آموزش و یادگیری با در نظر گرفتن توانایی های شناختی مغز به همراه دارد.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | کارکردهای شناختی مغز، عملکرد تحصیلی بالا، عملکرد تحصیلی پایین. |
Subjects: | R Medicine > R Medicine (General) |
Divisions: | Other Journal > Journal of Medical Education Development |
Depositing User: | Touba Derakhshande |
Date Deposited: | 16 May 2017 05:54 |
Last Modified: | 16 May 2017 05:54 |
URI: | http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5588 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |