محمدی, مهدی and غضنفری, الهام (2015) رابطه ی بین اولویتبندی اعضای هیأت علمی از مسئولیتهای شغلی شان و ارزشیابی دانشجویان از کیفیت عملکرد آنان در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان- مدل معادله ساختاری. فصلنامه توسعه آموزش در علوم پزشکی زنجان, 8 (18). pp. 86-101. ISSN 2251-9521
|
Text
edujournal-v8n18p86-fa.pdf Download (308kB) | Preview |
Abstract
هدف پژوهش، بررسی رابطه بین اولویتبندی اعضای هیأت علمی از مسئولیتهای شغلی خود با کیفیت عملکرد آنان از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان در قالب یک مدل معادله ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیهی اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان بود. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده، تعداد 115 نفر عضو هیأت علمی و 345 دانشجو به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. ابزار پژوهش شامل مقیاس شغلی مدرسان مشاور و پرسشنامه ارزشیابی کیفیت عملکرد اعضای هیأت علمی بود. پس از محاسبه روایی و پایایی ابزار و توزیع بین نمونه، دادهها با استفاده از روشهای آماری تحلیل واریانس اندازهگیریهای مکرر، تیتست تک نمونهای و مدل معادله ساختاری، تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که: 1- اعضای هیات علمی بالاترین اولویت را به تحقیق و پاییت ترین اولویت را به نظارت و مشاوره می دهند 2- دانشجویان عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی را در حد بالاتر از متوسط و پایین تر از حد مطلوب ارزشیابی نموده اند. 3-اولویت اعضای هیأت علمی به تدریس و مشاوره و نظارت، پیشبینی کننده مثبت و معنادار ارزشیابی دانشجویان از عملکرد آموزشی آنان است و اولویت آنان به تحقیق و خدمات اجتماعی پیش بینی کننده پیشبینی کننده منفی و معنادار ارزشیابی دانشجویان از عملکرد آموزشی آنان است
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | اعضای هیات علمی، مسئولیتهای شغلی، کیفیت عملکرد آموزشی، دانشگاه، علوم پزشکی |
Subjects: | R Medicine > R Medicine (General) |
Divisions: | Other Journal > Journal of Medical Education Development |
Depositing User: | Touba Derakhshande |
Date Deposited: | 23 May 2017 04:53 |
Last Modified: | 23 May 2017 04:53 |
URI: | http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5610 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |