ثابت مهارلوئی, عباس and داودی, علی and هاشمی, علیرضا and رکنی, احسان (2015) ارائه مدل علی بررسی متغییرهای مرتبط با رفتار نوآورانه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز. فصلنامه توسعه آموزش در علوم پزشکی زنجان, 8 (17). pp. 1-11. ISSN 2251-9521
|
Text
edujournal-v8n17p1-fa.pdf Download (199kB) | Preview |
Abstract
زمینه و هدف: دانشگاه ها به منظور ارتقای کمیت و کیفیت خدمات، افزایش رقابت، کارآیی و کاهش هزینه ها به وجود اساتید و مدرسان خلاق و نوآور نیازمندند. در این راستا پژوهش حاضر با هدف تعیین عوامل سازمانی و روانشناختی موثربر رفتار نوآورانه اعضای هیات علمی صورت پذیرفت. روش بررسی: این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری متشکل از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه تعداد (480) نفر انجام شد. روش نمونه گیری به صورت طبقه ای تصادفی انجام پذیرفت حجم نمونه نیز با استفاده از فرمول کوکران تعیین گردید (212) . ابزار گردآوری اطلاعات، تلفیقی از شش پرسشنامه بسته و استاندارد می باشد امتیازدهی پرسشنامه به صورت لیکرت ۵گزینه ای بود. داده ها با بهره گیری از نرم افزا (lisrel8.5) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: تمامی متغیر های موثر بر رفتار نوآورانه اعضای هیات علمی در قالب مدل مفهومی تحقیق مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مدل مفهومی با شاخص هی نیکویی برازش مورد بررسی و تایید قرار گرفت. نتیجه گیری: عوامل روانشناختی بیشترین تاثیر را بر رفتار نوآورانه و عوامل سازمانی، کمترین تاثیر را بر رفتار نوآورانه اعضای هیات علمی دارند.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | رفتار نوآورانه، حمایت مدیر، ویژگی های شغل، اعضای هیات علمی، تحلیل مسیر |
Subjects: | R Medicine > R Medicine (General) |
Divisions: | Other Journal > Journal of Medical Education Development |
Depositing User: | Touba Derakhshande |
Date Deposited: | 24 May 2017 04:56 |
Last Modified: | 24 May 2017 04:56 |
URI: | http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5614 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |