حمایت سازمانی از ارزیابی عملکرد دانشجویان در نظام آموزش عالی

باقری مجد, روح اله and پارسا, عبدالله and مهاجران, بهناز and قلعه ای, علیرضا and حسین پور, علیرضا (2014) حمایت سازمانی از ارزیابی عملکرد دانشجویان در نظام آموزش عالی. فصلنامه توسعه آموزش در علوم پزشکی زنجان, 7 (16). pp. 28-41. ISSN 2251-9521

[img]
Preview
Text
edujournal-v7n16p28-fa.pdf

Download (176kB) | Preview
Official URL: http://zums.ac.ir/edujournal/browse.php?a_id=282&s...

Abstract

زمینه و هدف: آگاهی اساتید و مدیران دانشگاه از جو سازمانی، ارزیابی را انعکاس می‌دهد که بینش ارزشمند از حمایت محیطی از یادگیری دانشجویان را فراهم می‌کند. هدف تحقیق به منظور بررسی حمایت سازمانی از ارزیابی عملکرد دانشجویان در دانشگاه شهید چمران اهواز‌ بوده است روش بررسی: روش تحقیق مورد نظر پیمایشی بوده است که در جامعه اعضا هیات علمی شهید چمران اهواز که با انتخاب تصادفی و مشارکت 100 نفر از اعضاء هیات علمی در تکمیل پرسشنامه حمایت سازمانی پترسون 1999و 2003 انجام شد. یافته‌ها: نتایج تحقیق دلالت دارند که در بخش اول رویکردهای سازمانی به ارزیابی دانشجویان(فعلی و قبلی) براستفاده سازمانی(اعمال سازمانی) معنی دار بوده است و اثرات ارزیابی فقط برای دانشجویان فعلی در هر دو بخش اثرات درونی و بیرونی معنی دار بوده است. در بخش دوم رویکردهای سازمانی به ارزیابی دانشجویان(فعلی و قبلی) بر حمایت سازمانی در مورد دانشجویان فعلی روی تاکیدات سازمانی، ارزشیابی طرح و طرحریزی آموزشی معنی دار و دانشجویان هر دو بخش فعلی و قبلی بر اهداف ارزیابی، رشد حرفه‌ای و پاداش اعضا هیات علمی معنی‌داربوده است و در بخش سوم حمایت سازمانی و مدیریتی بر استفاده سازمانی و اثرات ارزیابی در بخش‌های تاکیدات سازمانی، اهداف ارزیابی، ارزشیابی طرح، رشد حرفه‌ای و پاداش اعضا هیات علمی بر اعمال سازمانی و اثرات درونی معنی دار بوده است و بخش‌های تاکیدات سازمانی، اهداف ارزیابی، رشد حرفه‌ای و پاداش اعضا هیات علمی بر اثرات بیرونی معنی دار بوده است. نتایج: در زمینه سازمانی سه عامل حمایت سازمانی و مدیریتی از ارزیابی، رویکردهای سازمانی به ارزیابی دانشجو و استفاده سازمانی واثرات ارزیابی به عنوان بخش‌های مهم و اثرگذار در سازمان است.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: زمینه سازمانی، رویکرد سازمانی به ارزیابی، حمایت سازمانی، اثرات ارزیابی
Subjects: R Medicine > R Medicine (General)
Divisions: Other Journal > Journal of Medical Education Development
Depositing User: Touba Derakhshande
Date Deposited: 29 May 2017 05:30
Last Modified: 29 May 2017 05:30
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5630

Actions (login required)

View Item View Item