تاثیر روش آموزشی مطالعه موردی و شبیه سازی بر خود ارزیابی دانشجویان پرستاری از مهارت در زمینه محاسبه دارویی

برهانی, فريبا and پوراعما, اعظم and عباس زاده, عباس (2014) تاثیر روش آموزشی مطالعه موردی و شبیه سازی بر خود ارزیابی دانشجویان پرستاری از مهارت در زمینه محاسبه دارویی. فصلنامه توسعه آموزش در علوم پزشکی زنجان, 7 (16). pp. 42-49. ISSN 2251-9521

[img]
Preview
Text
edujournal-v7n16p42-fa.pdf

Download (149kB) | Preview
Official URL: http://zums.ac.ir/edujournal/browse.php?a_id=279&s...

Abstract

زمینه و هدف : استفاده ازروش های آموزشی موثردردانشجویان پرستاری برای یادگیری مهارت محاسبه دارویی یک ضرورت در آموزش پرستاری قلمدادمی شود. پژوهش حاضر باهدف تعیین تاثیر دو شیوه آموزشی مطالعه موردی و شبیه سازی بر خود ارزیابی دانشجویان پرستاری از مهارت در آزمون محاسبه دارویی انجام شد. روش بررسی : در این مطالعه نیمه تجربی 51 نفر از دانشجویان ترم اول پرستاری با استفاده از روش تقسیم بندی تصادفی به گروه کنترل با روش مطالعه موردی وتجربه با روش شبیه سازی گروه بندی شدند .قبل از آموزش و 10 روز بعد از آن مهارت محاسبه دانشجویان با استفاده از آزمون 10 سوالی محاسبه دارویی مورد ارزشیابی قرار گرفت . یافته ها : میانگین نمره دو گروه قبل از آموزش با استفاده از آزمون تی مستقل تفاوت معنی داری نداشت ) 05/0< (Pاما بعد از آموزش تفاوت معنی دار بود (05/0>P).آزمون تی زوج نیز نشاندهنده معنی دار بودن تغییرات میانگین نمره هر دوگروه در پس آزمون نسبت به پیش آزمون بود (05/0>P). نتیجه گیری :روش آموزشی شبیه سازی نسبت به روش مطالعه موردی باعث افزایش مهارت و کاهش اشتباهات دانشجویان در محاسبه دارویی گردید

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: محاسبه دارو، دانشجویان پرستاری، شبیه سازی
Subjects: R Medicine > R Medicine (General)
Divisions: Other Journal > Journal of Medical Education Development
Depositing User: Touba Derakhshande
Date Deposited: 29 May 2017 05:30
Last Modified: 29 May 2017 05:30
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5631

Actions (login required)

View Item View Item