خورسندی, محبوبه and علی آبادی, کبری and شمسی, محسن (2013) مقایسه نگرش اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک از ارزشیابی کیفیت تدریس اساتید به روش ارزیابی آنلاین. فصلنامه توسعه آموزش در علوم پزشکی زنجان, 6 (12). pp. 24-32. ISSN 2251-9521
|
Text
edujournal-v6n12p24-fa.pdf Download (183kB) | Preview |
Abstract
زمینه و هدف : ارزشیابی در نظام آموزش پزشکی به دلیل لزوم تربیت نیروی انسانی کارآزموده و ارایهی خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت مطلوب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هدف از انجام این پژوهش مقایسهی دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی اراک از کیفیت تدریس اساتید به روش آنلاین بود. روشبررسی : مطالعهی حاضر به صورت مقطعی بر روی 758 نفر از دانشجویان و 122 نفر از استادان دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال 90-89 صورت پذیرفت. ابزار گرد آوری دادهها، پرسشنامهی محقق ساخته بر اساس مقیاس لیکرت 5 گزینه ای بود که دید گاه اساتید و دانشجویان را نسبت به ارزیابی کیفیت تدریس اساتید به شیوهی آنلاین در ابعاد امنیت ارزیابی، جو کلاس، دقت و اقتصادی بودن ارزیابی بررسی می کرد. به منظورآنالیز داده ها از آمار توصیفی و جهت مقایسهی میانگین ها از تی مستقل استفاده گردید. یافته ها : میانگین نمرهی نگرش اساتید و دانشجویان نسبت به ارزیابی کیفیت تدریس اساتید با روش آن لاین به ترتیب برابر 30/7 ± 35/62 و 31/12 ± 89/57 بود که بین آنها اختلاف معنا داری وجود داشت (0001/0> p ). نتیجهگیری : نظر به این که در این تحقیق استادان و دانشجویان دیدگاه مثبتی نسبت به ارزشیابی آنلاین داشتند، استفاده از این روش در سیستم ارزشیابی کیفیت تدریس استادان پیشنهاد میگردد.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | ارزشیابی، ارزشیابی آنلاین، دانشجویان، کیفیت تدریس استادان |
Subjects: | WB Practice of Medicine |
Divisions: | Other Journal > Journal of Medical Education Development |
Depositing User: | Touba Derakhshande |
Date Deposited: | 18 Jun 2017 06:59 |
Last Modified: | 18 Jun 2017 06:59 |
URI: | http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5680 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |