کبریایی, علی and صباحی بيدگلی, محمد and سعیدی, علی (2013) ارتباط بین بهره گیری از مهارتهای فردی مدیریت زمان با رضایت از نحوه گذران وقت در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان. فصلنامه توسعه آموزش در علوم پزشکی زنجان, 6 (12). pp. 79-88. ISSN 2251-9521
|
Text
edujournal-v6n12p79-fa.pdf Download (376kB) | Preview |
Abstract
زمینه و هدف: بهره گیری از مهارتهای فردی مدیریت زمان از مهمترین مهارتهای مورد نیاز هر دانشجو برای کسب موفقیتهای علمی است. این پژوهش با هدف مطالعهی میزان بهره گیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از مهارتهای فردی مدیریت زمان و تعیین ارتباط آن با رضایت آنان از نحوهی گذران وقت انجام شد. روش بررسی: در یک مطالعهی توصیفی- مقطعی در سال 1389 در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 332 دانشجوی نمونهی تحقیق به روش طبقه ای نسبتی و در طبقات بهصورت تصادفی منظم انتخاب شدند. بهره گیری از مهارت فردی مدیریت زمان در چهار حیطه با استفاده از پرسشنامه بررسی شد . روایی و پایایی پرسشنامه ارزیابی شد. یافته ها: دانشجویان از نظر بهره گیری از مهارتهای فردی مدیریت زمان در حد متوسط به پایین بودند. در حیطهی برنامه ریزی زمانی بهره گیری بهتر و در حیطهی پایبندی به اجرای برنامه بهره گیری ضعیف تر داشتند. از نحوه گذران وقت رضایت نسبی داشتند. بین میزان بهره گیری دانشجویان از مهارتهای فردی مدیریت زمان و رضایت از نحوهی گذران وقت ارتباط معنی دار وجود داشت . دانشجویان دانشکدهی توانبخشی بهره گیری بهتر و دانشجویان دانشکدهی بهداشت بهره گیری ضعیفتر داشتند. بهره گیری دانشجویان دختر بهتر از پسر بود. نتیجه گیری: با توجه به بهره گیری متوسط به پایین دانشجویان از مهارتهای مدیریت زمان، و ارتباط آن با رضایتشان، برنامه ریزی در جهت بهبود مهارت مدیریت زمان و بالتبع افزایش رضایت در میان دانشجویان ضروری بهنظر میرسد
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | مدیریت زمان، دانشجو، مهارت فردی، رضایت |
Subjects: | WB Practice of Medicine |
Divisions: | Other Journal > Journal of Medical Education Development |
Depositing User: | Touba Derakhshande |
Date Deposited: | 19 Jun 2017 06:10 |
Last Modified: | 19 Jun 2017 06:10 |
URI: | http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5686 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |