کریمخانلویی, گیتی (2013) بررسی میزان انگیزه ی دانشجویان پزشکی در یادگیری زبان انگلیسی. فصلنامه توسعه آموزش در علوم پزشکی زنجان, 6 (12). pp. 89-94. ISSN 2251-9521
|
Text
edujournal-v6n12p89-fa.pdf Download (138kB) | Preview |
Abstract
زمینه و هدف : این مقاله عوامل موثر در نگرش و انگیزه ی دانشجویان پزشکی در فراگیری زبان انگلیسی را بررسی می کند. روش بررسی :در این مطالعه تعداد 100 دانشجو شرکت داده شدند. برای جمع آوری داده ها در خصوص فاکتور های مرتبط با انگیزه از یک سو و نگرش دانشجویان به زبان انگلیسی از سوی دیگر ، از پرسشنامه ی ترکیبی انگیزه و نگرش گاردنرو فلیتس استفاده شد . یافتهها : یافته های این تحقیق نشان داد که 99 درصد از دانشجویان زبان انگلیسی را برای به دست آوردن شغل بهتر و 97 درصد برای موفقیت در ادامهی تحصیل میآموخته اند. همچنین در ارتباط با نقش خانواده فقط 29 درصد از خانواده های دانشجویان آنان را به یادگیری زبان انگلیسی تشویق مینمودهاند. بهعلاوه، 93 درصد از دانشجویان اعلام نمودند که انگیزه ی اصلی آنان از آموزش زبان انگلیسی تعامل و ایجاد ارتباط با انگلیسی زبانهاست. نتیجهگیری : داشتن انگیزه و نگرش مثبت از اهمیت ویژه ای در امر یادگیری زبان دوم بر خوردار است.موفقیت در فراگیری و آموزش زبان دوم تا حدی به میزان انگیزه ی زبان آموز و نگرش او به زبان بستگی دارد .
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | انگیزه- نگرش- زبان انگلیسی-ESP |
Subjects: | WB Practice of Medicine |
Divisions: | Other Journal > Journal of Medical Education Development |
Depositing User: | Touba Derakhshande |
Date Deposited: | 19 Jun 2017 06:10 |
Last Modified: | 19 Jun 2017 06:10 |
URI: | http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5687 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |