بررسی میزان انگیزه ی دانشجویان پزشکی در یادگیری زبان انگلیسی

کریمخانلویی, گیتی (2013) بررسی میزان انگیزه ی دانشجویان پزشکی در یادگیری زبان انگلیسی. فصلنامه توسعه آموزش در علوم پزشکی زنجان, 6 (12). pp. 89-94. ISSN 2251-9521

[img]
Preview
Text
edujournal-v6n12p89-fa.pdf

Download (138kB) | Preview
Official URL: http://zums.ac.ir/edujournal/browse.php?a_id=140&s...

Abstract

زمینه و هدف : این مقاله عوامل موثر در نگرش و انگیزه ی دانشجویان پزشکی در فراگیری زبان انگلیسی را بررسی می کند. روش بررسی :در این مطالعه تعداد 100 دانشجو شرکت داده شدند. برای جمع آوری داده ها در خصوص فاکتور های مرتبط با انگیزه از یک سو و نگرش دانشجویان به زبان انگلیسی از سوی دیگر ، از پرسشنامه ی ترکیبی انگیزه و نگرش گاردنرو فلیتس استفاده شد . یافته­ها : یافته های این تحقیق نشان داد که 99 درصد از دانشجویان زبان انگلیسی را برای به دست آوردن شغل بهتر و 97 درصد برای موفقیت در ادامه­ی تحصیل می­آموخته اند. همچنین در ارتباط با نقش خانواده فقط 29 درصد از خانواده های دانشجویان آنان را به یادگیری زبان انگلیسی تشویق می­نموده­اند. به­علاوه، 93 درصد از دانشجویان اعلام نمودند که انگیزه ی اصلی آنان از آموزش زبان انگلیسی تعامل و ایجاد ارتباط با انگلیسی زبان­هاست. نتیجه­گیری : داشتن انگیزه و نگرش مثبت از اهمیت ویژه ای در امر یادگیری زبان دوم بر خوردار است.موفقیت در فراگیری و آموزش زبان دوم تا حدی به میزان انگیزه ی زبان آموز و نگرش او به زبان بستگی دارد .

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: انگیزه- نگرش- زبان انگلیسی-ESP
Subjects: WB Practice of Medicine
Divisions: Other Journal > Journal of Medical Education Development
Depositing User: Touba Derakhshande
Date Deposited: 19 Jun 2017 06:10
Last Modified: 19 Jun 2017 06:10
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5687

Actions (login required)

View Item View Item