سیدی, سیده اعظم and عبدی, کيانوش and وامقی, روشنک and صافی, محمدهادی (2013) طراحی شاخص های معتبر برای ارزیابی وضعیت آموزش بالینی در رشته های توانبخشی. فصلنامه توسعه آموزش در علوم پزشکی زنجان, 5 (9). pp. 23-32. ISSN 2251-9521
|
Text
edujournal-v5n9p23-fa.pdf Download (187kB) | Preview |
Abstract
زمینه و هدف: برای ارتقای کیفیت وضعیت آموزشی، ارزیابی وضعیت آموزش بالینی ونظری و سپس ارایه ی بازخورد به برنامه ریزان و مدیران آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است . در ارزیابی، زمانی می توان به نتایج اعتماد نمود که اطلاعات گردآوری شده از صحت و دقت کافی برخوردار باشد که شرط لازم برای تحقق آن وجود ابزارهای دقیق برای جمع آوری اطلاعات می باشد . تهیه و تنظیم شاخص های معتبر برای ارزیابی وضعیت آموزش بالینی رشته های توانبخشی، هدف این پژوهش بود. روش بررسی : این مطالعه به صورت کیفی انجام شد.جمع آوری داده ها براساس مطالعات کتابخانه ای و مرورمنابع موجود و برگزاری جلسه ی بحث گروهی متمرکز با اساتید صاحبنظر در آموزش بالینی (اعضای هیات علمی) انجام شد. تجزیه و تحلیل داده ها نیز به روش تحلیل محتوا صورت پذیرفت. یافتهها:یافته های پژوهش بیانگر این است که شاخص های ارزیابی وضعیت آموزش بالینی رشته های توانبخشی شامل 5 طبقه (آموزش دهنده ، آموزش گیرنده، مدیریت آموزش بالینی، عرصهجی آموزش بالینی و ارزشیابی ) و 57 شاخص می باشد. نتیجهگیری: : شاخص های به دست آمده از این پژوهش معیارهای طراحی ابزاری روا و پایا برای ارزیابی وضعیت آموزش بالینی رشته های توانبخشی را فراهم می کنند.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | ارزشیابی، آموزش بالینی، کیفیت، توانبخشی |
Subjects: | WB Practice of Medicine |
Divisions: | Other Journal > Journal of Medical Education Development |
Depositing User: | Touba Derakhshande |
Date Deposited: | 04 Jul 2017 06:28 |
Last Modified: | 04 Jul 2017 06:28 |
URI: | http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5701 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |