مداحی, سمیه and کاظمی, محمود and صالحی, جواد and رمضانی, علی (2010) بررسی رابطهی میزان بحران هویت و موفقیت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه زنجان. فصلنامه توسعه آموزش در علوم پزشکی زنجان, 3 (4). pp. 47-52. ISSN 2251-9521
|
Text
edujournal-v3n4p47-fa.pdf Download (120kB) | Preview |
Abstract
زمینه و هدف: پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطهی میزان بحران هویت با موفقیت تحصیلی در بین دانشجویان دانشگاه زنجان انجام شده است و در صدد پاسخگویی به این سئوال بود که آیا بین میزان بحران هویت در بین دانشجویان دختر و پسر در رشتههای مختلف تحصیلی با موفقیت تحصیلی ارتباط وجود دارد یا خیر ؟ روش بررسی: نمونهی پژوهش شامل 400 نفر از دانشجویان دانشگاه زنجان (198 نفر دختر، 202 نفر پسر) بود که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند. اطلاعات مورد نیاز پژوهش از طریق دو پرسشنامهی اطلاعات فردی و میانگین کل نمرات درسی دانشجویان و پرسشنامه هویت شخصی جمعآوری شد. یافتهها: نتایج پژوهش حاکی از آن بود که بین میزان بحران هویت با موفقیت تحصیلی رابطه معکوس و معنیداری وجود داشت. بین میزان بحران هویت در دختران و پسران تفاوت معنیدار مشاهده نشد. بین میزان بحران هویت در رشتههای تحصیلی فنی مهندسی و علوم انسانی تفاوت معنیدار مشاهده نگردید. نتیجهگیری: بین میزان بحران هویت با موفقیت تحصیلی ارتباط وجود دارد.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | بحران هویت، موفقیت تحصیلی، دانشجویان، زنجان |
Subjects: | WB Practice of Medicine |
Divisions: | Other Journal > Journal of Medical Education Development |
Depositing User: | Touba Derakhshande |
Date Deposited: | 19 Aug 2017 05:07 |
Last Modified: | 19 Aug 2017 05:07 |
URI: | http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5745 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |