مقایسه‌ی دو روش آموزش مهارت نگارش زبان انگلیسی با استفاده از email و آموزش سنتی

کریم خانلویی, گیتی and علی پناهی, فاطمه and موسوی نسب, سید نورالدین (2010) مقایسه‌ی دو روش آموزش مهارت نگارش زبان انگلیسی با استفاده از email و آموزش سنتی. فصلنامه توسعه آموزش در علوم پزشکی زنجان, 2 (3). pp. 43-47. ISSN 2251-9521

[img]
Preview
Text
edujournal-v2n3p43-fa.pdf

Download (131kB) | Preview
Official URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-19-fa.html

Abstract

زمینه و هدف: پیشرفت‌های اخیر در تکنولوژی و تغییرات سریع در ارتباطات بر روی روش‌های تدریس و آموزش زبان انگلیسی تاثیر می‌گذارد. با پیشرفت ICT اکنون فرصت‌های زیادی برای اساتید زبان خارجی وجود دارد که بتوانند مهارت‌های زبان خارجی از جمله مهارت نگارش را تدریس نمایند. نگارش یکی از مهم‌ترین مهارت‌های ارتباطی و یکی از پیچیده‌ترین مهارت‌هاست که نیاز به تفکر و سازمان دهی دارد . روش بررسی: به منظور انجام این مطالعه 30 دانشجو به طور اتفاقی از میان 100 دانشجوی مرکز تحصیلات تکمیلی علوم پایه‌ی زنجان انتخاب شدند و به طور تصادفی به دو گروه شاهد و مداخله تقسیم شدند. گروه شاهد آموزش‌های لازم را به طور سنتی و در کلاس درس دریافت نمودند و گروه مداخله با استفاده از روش CMC آموزش داده شدند . یافته‌ها: آمار توصیفی مقایسه‌ی میانگین در گروه شاهد و مداخله مبین تفاوت قابل ملاحظه‌ای در میزان موفقیت در post test دو بود. میانگین نمرات گروه مداخله 85/37 و گروه شاهد 37/32 بود. به عبارت دیگر گروه مداخله دارای نمرات بهتری نسبت به گروه شاهد بودند . نتیجه گیری: نتایج نشان داد که نه تنها گروه مداخله دارای نمرات بهتری در مقایسه با گروه شاهد در post test بودند، بلکه تکالیف انجام شده‌ی آن‌ها بهتر و مفیدتر بود. روش آموزش نگارش با استفاده از کامپیوتر (CMC) می‌تواند روش مفیدی برای آموزش این مهارت باشد .

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: ایمیل، مهارت نگارش، نگرش
Subjects: WB Practice of Medicine
Divisions: Other Journal > Journal of Medical Education Development
Depositing User: Touba Derakhshande
Date Deposited: 22 Aug 2017 05:33
Last Modified: 22 Aug 2017 05:33
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5751

Actions (login required)

View Item View Item