رهبری سازمانی در مدل TQM (در سازمانهای بهداشتی)

حمیدی, یدالله (1999) رهبری سازمانی در مدل TQM (در سازمانهای بهداشتی). نشریه مدیریت سلامت, 2 (4). pp. 58-73. ISSN 2008-1219

[img]
Preview
Text
jha-v2n4p58-fa.pdf

Download (5MB) | Preview
Official URL: http://jha.iums.ac.ir/article-1-259-fa.html

Abstract

امروزه مدیریت سازمانی به شکل سنتی و متداول آن منسوخ گردیده است و تأکید بر این است که تحول و نوآوری، خلاقیت، آینده نگری، نفوذ و ایجاد انگیزش و هدایت صحیح کارکنان به عنوان ویژگی های مهم مدیریت امروز مورد توجه قرار گیرد. رهبری تحول ساز و آینده نگر به عنوان عامل اصلی و عمده در توفیق سازمانهای معاصر خصوصاً سازمانهای بهداشتی مطرح شده و به جرأت می توان گفت که حیات سازمانها وابسته به رهبری آنهاست، رهبرانی که طبق شرایط موجود بتوانند از طریق بکارگیری سبکهای مناسب، کارکنان را به انسانهای بالنده مبدل نمایند. رهبران سازمانی به وضعیت موجود بسنده نکرده و تلاش می کنند تا از طریق تواناسازی کارکنان و هدایت صحیح آنها به سمت آینده ای مطلوب حرکت کنند. لذا رهبران باید دارای چنان شخصیت و جاذبه ای باشند تا در دل کارکنان نفوذ کرده و آنها را داوطلبانه به سمت اهداف حرکت دهند.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: رهبری سازمانی، مدیریت کیفیت جامع، سازمان
Subjects: Z Bibliography. Library Science. Information Resources > ZA Information resources
Divisions: Other Journal > Journal of Health Administration
Depositing User: سمیه باغبانی
Date Deposited: 05 Sep 2017 04:52
Last Modified: 05 Sep 2017 04:52
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5821

Actions (login required)

View Item View Item