بررسی میزان کارایی آموزشهای دانشگاهی رشته مدارک پزشکی از دید فارغ التحصیلان مدارک پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی (1378)

حاجوی, اباذر and تورانی, سوگند and حسینی, فاطمه and معتقدمند, آزاده (2000) بررسی میزان کارایی آموزشهای دانشگاهی رشته مدارک پزشکی از دید فارغ التحصیلان مدارک پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی (1378). نشریه مدیریت سلامت, 3 (7). pp. 25-32. ISSN 2008-1219

[img] Text
jha-v3n7p25-fa.pdf

Download (1MB)
Official URL: http://jha.iums.ac.ir/article-1-222-fa.html

Abstract

هدف از پژوهش حاضر بررسی میزان کارآیی آموزش های دانشگاهی از دید فارغ التحصیلان شاغل در مراکز درمانی آموزشی می باشد . این مطالعه به صورت توصیفی انجام گرفته است ، و اطلاعات از طریق توزیع پرسشنامه ها در بین پاسخگویان و به صورت حضوری توسط محقق گردآوری گردیده است. اطلاعات توسط جداول مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. جامعه پژوهش فارغ التحصیلان کاردانی و کارشناسی رشته مدارک پزشکی است که در مراکز درمانی و یا آموزشی شاغل بودند و تعداد کل نمونه 51 نفر بود . نتایج حاصل از این تحقیق حاکی از آن است که : 1ـ بیشترین درصد افراد در شروع کار از شغل خود آگاهی متوسط داشته اند(4 ٪ ) و سپس با کسب تجربیات شغلی ، آگاهی آنها به حد بالایی رسیده است(94 ٪ ) که این نکته خود مبین آن است که کارآموزی در طول دوره آموزشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است لذا باید کارآموزی ها به صورت پرمحتوا و با اهمیت تر ارائه گردد. 2 ـ اکثریت گروه های پاسخگو بیان نموده اند که جهت واحدهایی که گذرانده اند منبع درسی مناسبی نداشته اند (59 ٪ ) بنابراین باید در راستای تأمین منابع درسی کوشش گردد. 3 ـ بعضی از دروس دارای کارآیی زیادی بوده اند که باید از نظر گسترش و پرمحتوا کردن آن کوشش شود این دروس عبارتند از فیزیوتراپی و آناتومی ـ کلیات پزشکی ـ مدارک پزشکی ـ دارو شناسی ـ اصطلاحات پزشکی ، کدگذاری بیماریها و کارآموزی کاردانی و کارشناسی.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: میزان کارایی-آموزش های دانشگاهی
Subjects: Z Bibliography. Library Science. Information Resources > ZA Information resources
Divisions: Other Journal > Journal of Health Administration
Depositing User: سمیه باغبانی
Date Deposited: 05 Sep 2017 05:33
Last Modified: 05 Sep 2017 05:33
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5831

Actions (login required)

View Item View Item