ارزشیابی، راهی بسوی بهبود کیفیت

سلمانزاده, حسین and قدمیان, ماندانا and ملکی, مهناز (2001) ارزشیابی، راهی بسوی بهبود کیفیت. نشریه مدیریت سلامت, 4 (10). pp. 41-50. ISSN 2008-1219

[img] Text
jha-v4n10p41-fa.pdf

Download (4MB)
Official URL: http://jha.iums.ac.ir/article-1-197-fa.html

Abstract

برای دستیابی به اهداف آموزش، ضروری است که مدرسین دانش و مهارت کافی داشته باشند. از طرفی صاحب نظران عرصه آموزش نیز معتقد هستند جهت بهبود روشهای آموزشی باید‌آنها را مستندنمود. از این رو ارزیابی به عنوان وسیله‌ای برای مستندسازی و ارتقای کیفیت مطرح می‌شود ولی متاسفانه روشهای ارزیابی تا به امروز چندان موثر نبوده و نتوانسته است باعث ارتقای سطح آموزش و عملکرد در دانشگاهها شود. به منظور تشخیص موثر بودن روشهای ارزشیابی اساتید در بهبود عملکرد آنها توسط مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکیل می‌داد که در طی سالهای 1378 و 1379 توسط دانشجویان مدیر گروههای آموزشی و خودشان ارزشیابی شده بودند. نتایج نشان داد که علیرغم اینکه نتایج ارزشیابی به اطلاع اعضای هیات علمی رسیده بود تغییر قابل توجهی در عملکرد و در نتیجه نتایج ارزشیابی آنها در سال بعد مشاهده نگردید. این موضوع نارسایی شیوه‌های ارزشیابی را در ارتقاء کیفی و عملکرد اساتید مشخص نموده لزوم بازنگری روشهای موجود را گوشزد می‌نماید.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: ارزشیابی، بازخورد، ارتقاء کیفیت
Subjects: Z Bibliography. Library Science. Information Resources > ZA Information resources
Divisions: Other Journal > Journal of Health Administration
Depositing User: سمیه باغبانی
Date Deposited: 06 Sep 2017 05:30
Last Modified: 06 Sep 2017 05:30
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5848

Actions (login required)

View Item View Item