کیفیت برتر؛ تغییر و بهبود، با رویکردی بر استراتژی Focus-PDCA

سلمانزاده, حسین and ملکی, مهناز (2001) کیفیت برتر؛ تغییر و بهبود، با رویکردی بر استراتژی Focus-PDCA. نشریه مدیریت سلامت, 4 (9). pp. 48-58. ISSN 2008-1219

[img] Text
jha-v4n9p48-fa.pdf

Download (2MB)
Official URL: http://jha.iums.ac.ir/article-1-213-fa.html

Abstract

ر عرصه مراقبت های بهداشتی و درمانی ، تعریف واژه کیفیت و اندازه گیری و سنجش آن چندان آسان نیست. معمولاً در زمینه خدمات بهداشتی ، عامل کیفیت متمایز کننده دو حد مطلوب و نامطلوب از ارائه خدمات می باشد. از آنجا که امروزه بازار ارائه خدمات بهداشتی درمانی به سرعت در حال تغییر است، ضروری است که سازمان های ارائه دهنده این خدمات بتوانند خود را با آهنگ این تغییرات هنگام سازند و بدین منظور در پی کسب کیفیت باشند . مدیریت کیفیت جامع یا (TQM) تفکری فلسفی و روشی است که سازمان ها به کمک آن می توانند این تغییرات را به نحو مطلوب اداره کنند و یا با وجود فشارهای خارجی به اهداف خود دست یابند . تغییر فرهنگ سازمانی فرآیندی آهسته است و TQM خطوط کلی این حرکت را مشخص می سازد. برای اینکه TQM به طور اثربخشی در سازمان ها پیاده شود احتیاج است که درکی کلی از آن در سازمان به وجود بیاید و تمام کارکنان باارزش و مافع آن برای مشتریان داخلی و خارجی سازمان آشنا شوند. در این مقاله ، نویسندگان ضمن تعریف مفهوم TQM و روش Focus- PDCA ، شرح می دهند که چگونه این استراتژی می تواند به طور موثری در سازمان های بهداشتی و درمانی بکار گرفته شود .

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: کیفیت، مدیریت جامع کیفیت، بهبود کیفیت، استراتژی Focus- PDCA
Subjects: Z Bibliography. Library Science. Information Resources > ZA Information resources
Divisions: Other Journal > Journal of Health Administration
Depositing User: سمیه باغبانی
Date Deposited: 06 Sep 2017 05:51
Last Modified: 06 Sep 2017 05:51
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5858

Actions (login required)

View Item View Item