بررسی نگرش فارغ التحصیلان شاغل در بخض مدارک پزشکی نسبت به رابطه ی برنامه آموزشی و کار در بیمارستان های وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی

حاجوی, اباذر and حسینی, فاطمه and غلامحسینی, لیلا (2001) بررسی نگرش فارغ التحصیلان شاغل در بخض مدارک پزشکی نسبت به رابطه ی برنامه آموزشی و کار در بیمارستان های وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی. نشریه مدیریت سلامت, 4 (8). pp. 21-29. ISSN 2008-1219

[img]
Preview
Text
jha-v4n8p21-fa.pdf

Download (852kB) | Preview
Official URL: http://jha.iums.ac.ir/article-1-789-fa.html

Abstract

دف : این پژوهش به منظور بررسی نگرش فارغ التحصیلان شاغل در بخش مدارک پزشکی نسبت به رابطه ی برنامه آموزشی و کار در بیمارستان های وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی ایران ، تهران و شهید بهشتی در سال 1378 ، صورت پذیرفت . روش پژوهش : جامعه پژوهش را فارغ التحصیلان کاردانی و کارشناسی شاغل در بخش مدارک پزشکی تشکیل می داد که در زمان انجام این پژوهش دارای حداقل یکسال و حداکثر هشت سال سابقه کار بودند . تهداد کل نمونه 131 نفر بود که 53 نفر از آنان کاردان ، و 78 نفر کارشناس بودند . اطلاعات با استفاده از پرسشنامه ، و یا مراجعه مستقیم پژوهشگر به بیمارستان های مورد بررسی گردآوری گردید . یافته ها : بیشترین تعداد افراد مورد پژوهش در واحد بایگانی (7/29 ٪ ) ، و کمترین تعداد در واحد مدیریت (1/6 ٪ ) اشتغال داشتند. تقریباً نیمی از افراد مورد پژوهش کمتر از دو سال سابقه کار داشته و افرادی که دارای سابقه کار بیشتری بودند اغلب در واحد مدیریت اشتغال داشتند . این افراد عواملی مانند تجربه کاری ، مجموع آموزشهای تئوری دانشگاه و تجربه کاری را بر کیفیت انجام امور بخش مدارک پزشکی مؤثر بیان داشتند . همچنین اکثر افراد مورد مطالعه (76 ٪ ) معتقد بودند که اطلاعات علمی کارکنان در حین خدمت مورد ارزیابی قرار نمی گیرد . در ارتباط با میزان کارآیی دروس پایه ، اصلی و تخصصی دوره ی کاردانی فیزیولوژی و آناتومی (52 ٪ )، اصطلاحات پزشکی 1 و 2 (9/51 ٪ ) ، و کدگذاری بیماری ها (4/55 ٪ ) در اولویت قرار داشتند . در مورد دروس پایه و تخصصی کارشناسی ، اصطلاحات 3 و 4 (8/43 ٪ ) ، و کدگذاری 3 و 4 ( 1/57 ٪ ) در اولویت می باشند . نتیجه گیری : با توجه به اهمیت برخی از دروس مقاطع کاردانی و کارشناسی و کم اهمیت بودن برخی دروس دیگر لزوم تغییر واحدهای درس احساس می گردد .

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: گرش ـ فارغ التحصیلان ـ برنامه آموزشی ـ بیمارستان آموزشی ـ بخش مدارک پزشکی
Subjects: Z Bibliography. Library Science. Information Resources > ZA Information resources
Divisions: Other Journal > Journal of Health Administration
Depositing User: سمیه باغبانی
Date Deposited: 06 Sep 2017 06:06
Last Modified: 06 Sep 2017 06:06
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/5861

Actions (login required)

View Item View Item