اثرات الگودهی ويدئويی بر افزايش مهارت‌های خودياری کودکان مبتلا به اختلال طيف اوتيسم

محمدپور, وهاب and باباپورخيرالدين, جلیل and بخشی‌پور رودسری, عباس (2013) اثرات الگودهی ويدئويی بر افزايش مهارت‌های خودياری کودکان مبتلا به اختلال طيف اوتيسم. مجله علوم پزشکی رازی, 20 (106). pp. 48-56. ISSN 2228-7051

[img]
Preview
Text
RJMS-v20n106p48-fa.pdf

Download (423kB) | Preview
Official URL: http://rjms.iums.ac.ir/browse.php?a_id=2442&sid=1&...

Abstract

زمينه و هدف : ا ختلال طيف اوتيسم [Autism spectrum disorders (ASD)] با مشکلات در زمينه عملکرد اجتماعی و ارتباطات و وجود رفتارهای تکراری و قالبی مشخص شده است. يافت شده است که الگودهی ويدئويی روش موثری برای آموزش انواع مهارت‌ها به کودکان مبتلا به اوتيسم باشد. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی الگودهی ويدئويی بر افزايش مهارت‌های خودياری کودکان مبتلا به اختلال طيف اوتيسم بود. روش کار: پژوهش حاضر يک مطالعه آزمايشی تک موردی می‌باشد. چهار کودک (2 پسر و 2 دختر) 6 تا 10 سال که مبتلا به اختلال اوتيسم تشخيص داده شدند، در اين تحقيق شرکت داده شدند. از طرح خطوط پايه چندگانه برای هر آزمودنی استفاده شد و برای تجزيه و تحليل داده ‌ ها، از تحليل نموداری استفاده شد. يافته‌ها: تجزيه و تحليل داده‌ها نشان داد که روش الگودهی ويدئويی بر روی مهارت‌های خودياری آزمودنی‌ها تأثير دارد. نتيجه‌گيری: نتايج بدست آمده نشان داد که احتمالاً الگودهی ويدئويی باعث افزايش مهارت‌های خودياری کودکان مبتلا به اختلال طيف اوتيسم می‌شود.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: الگودهی ویدئویی، مهارت‌های خودیاری، اختلال طیف اوتیسم
Subjects: R Medicine > R Medicine (General)
Divisions: Other Journal > Razi Journal of Medical Sciences
Depositing User: Touba Derakhshande
Date Deposited: 27 Aug 2014 09:56
Last Modified: 27 Aug 2014 09:56
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/729

Actions (login required)

View Item View Item