حقانی, فریبا and امینیان, بهاره and کمالی, فرحناز and جمشیدیان, سپیده (1389) مهارتهاي تفكر انتقادي و ارتباط آن با هوش هيجاني در دانشجويان پزشكي دوره مقدمات باليني در دانشگاه علوم پزشكي اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 10 (5). pp. 906-917. ISSN 1735-8892
|
Text
14 (1).pdf Download (300kB) | Preview |
Abstract
مقدمه: مهارتهاي تفكر انتقادي جزو مهارتهاي مهم انسان قرن بيست و يكم شناخته شده، ضرورت توجه به آن در حيطه آموزش بهخصوص آموزش پزشكي امري حياتي است. هوش هيجاني نيز، عامل مهم موفقيت در زندگي، تحصيل و شغل ميباشد. به نظر ميآيد اين دو مقوله تفكر انتقادي و هوش هيجاني، هر دو، در امر تربيت پزشكان متعهد مؤثر باشند. اين پژوهش با هدف بررسي مهارتهاي تفكر انتقادي و ارتباط آن با هوش هيجاني در دانشجويان پزشكي در نيمسال اول سال تحصيلي 90-89انجام شده است. روشها: در اين پژوهش توصيفي- مقطعي، تمامي دانشجويان ترم 6رشته پزشكي ) 69نفر( شركت داده شدند. مهارتهاي تفكر انتقادي در 5زيرگروه، توسط آزمون مهارتهاي تفكر انتقادي كاليفرنيا ) (CCTSTو هوشبهر هيجاني افراد در 5مقياس و 15 خردهمقياس، توسط آزمون هوش هيجاني بار-ان ) (Bar-onمورد سنجش قرار گرفت. دادهها با استفاده از نرم افزار SPSSو آمارههاي توصيفي، همبستگي و T-testتجزيه و تحليل گرديد
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | WY Nursing |
Divisions: | Faculty of Nursing & Midwifery |
Depositing User: | زهرا صفایی |
Date Deposited: | 18 Mar 2019 06:04 |
Last Modified: | 18 Mar 2019 06:04 |
URI: | http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/7692 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |