بررسی معیارهای الگوهای حرفه‌ای از نظر دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سال 1392

عازمیان, آزاده and میرزایی, کامران and مرادی, الهام (1393) بررسی معیارهای الگوهای حرفه‌ای از نظر دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سال 1392. فصلنامه مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد, 9 (13).

[img]
Preview
Text
1.pdf

Download (60kB) | Preview

Abstract

مقدمه: حضور اساتيد، پرسنل همکلاسي‌ها و همکاران ساير رشته‌ها بعنوان افرادي که بيشترين ارتباط را با روح و احساسات دانشجو در دوران تحصيل داشته و مي‌توانند بعنوان الگوي حرفه‌اي او باشند انکارناپذي است. يکي از رسالت‌هاي آموزشي ايجاد فضايي است که دانشجويان در آن بصيرت پيدا کنند و بتوانند استعدادهاي بالقوه خود را شناخته و رشد دهند و در جهت توانايي‌هاي حرفه‌اي و شخصي خود گام بردارد. محيط آموزشي نقش مهمي در ارتقاء عملکرد حرفه‌اي دانشجويان در آينده خواهد داشت و اين امر منجر به ارتقاء سطح کيفيت خدمات در بخش سلامت خواهد شد. در اين مطالعه الگوهاي حرفه‌اي از نظر دانشجويان پزشکي دانشگاه علوم پزشکي بوشهر مورد بررسی قرار گرفت. روش کار: اين مطالعه مقطعي در سال 1392 با استفاده از پرسشنامه خود ايفا (آلفاي کرنباخ 72/)0 در دانشگاه علوم پزشکي بوشهر انجام شد. نظرات کليه کارورزان و کارآموزن رشته پزشکي به صورت سرشماري مورد بررسي قرار گرفت. در مجموع داده‌هاي 57 پرسشنامه با استفاده از آزمون‌هاي آماري توصيفي و آزمون کاي اسکوار تجزيه و تحليل گرديد. یافته‌ها: توانايي داشتن مهارت عملي در انجام امور باليني، داشتن وجدان کاري و دلسوزي به بيمار و ايجاد محيط آرام و بدون تنش براي يادگيري دانشجو به ترتيب از مهمترين مولفه‌ها بودند. همچنين تمايل به جاه طلبي، توانانمند بودن به عنوان رهبري شايسته در انجام امور درماني و انجام نوآوري و ابتکار به ترتيب کم اهميت‌ترين مولفه‌ها در الگوهاي حرفه‌اي دانشجويان بود. بين سن و جنس و مقطع دانشجويان و مولفه‌هاي الگوي حرفه‌اي ارتباط معني‌داري مشاهده نشد. mr

Item Type: Article
Subjects: R Medicine > R Medicine (General)
Divisions: Faculty of Medicin
Depositing User: زهرا صفایی
Date Deposited: 17 Apr 2019 08:56
Last Modified: 17 Apr 2019 08:56
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/7715

Actions (login required)

View Item View Item