بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان رشته پزشکی ورودی سال‌های 1375 تا 1385 دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و عوامل تاثیرگذار بر آن

زنده بودی, محبوبه and میرزایی, کامران and امینی, نورا (1393) بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان رشته پزشکی ورودی سال‌های 1375 تا 1385 دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و عوامل تاثیرگذار بر آن. فصلنامه مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد, 9 (13).

[img]
Preview
Text
9.pdf

Download (60kB) | Preview

Abstract

مقدمه: هدف از اين تحقيق بررسي وضعيت تحصيلي دانشجويان ورودي سال‌هاي 1375 تا 1385 دوره هاي مختلف پزشکي و همچنين عواملي که بر وضعيت تحصيلي آنها تأثير گذار است، می‌باشد. روش کار: داده‌های مربوط دانشجويان ورودي سال‌هاي 1375 تا 1385 به تعداد 298 نفر در اين مطالعه شرکت داده شدند. اطلاعات آموزشي دانشجويان از قبيل معدل دوره‌هاي علوم پايه، فيزيوپاتولوژي، کارآموزي و نمره آزمون‌هاي جامع علوم پايه و پيش کارورزي از سيستم سما و اطلاعات دموگرافي آن‌ها از پرونده دانشجويي استخراج و به وسيله نرم‌افزارSPSS17 مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. یافته‌ها: نتايج نشان داد تفاوت آماري معني‌داري بين معدل دوره‌هاي علوم پايه، فيزيوپاتولوژي، کارآموزي و نمرات آزمون پيش کارورزي و علوم پايه در دانشگاه علوم پزشکي بوشهر در سال‌هاي مختلف وجود دارد. نمرات دانشجويان دختر در همه مراحل مورد بررسي بالاتر از دانشجويان پسر بود. بين وضعيت تحصيلي دانشجويان خوابگاهي و غير خوابگاهي تفاوت معني‌داري وجود نداشت. به غير از نمرات آزمون جامع علوم پايه در ساير نمرات بالاترين نمره مربوط به منطقه 2 و کمترين مربوط به سهميه شاهد بود.رابطه معني دار معکوسي بين تعداد هر ورودي و نمرات کسب شده وجود داشت. بحث و نتیجه‌گیری: وضعيت تحصيلي دانشجويان در سال‌هاي مختلف متفاوت است اما اين تفاوت‌ها به صورت ثابتي نيستند (صعودي يا نزولي) بدين معني که نمي‌توان روند ثابتي را براي آن در نظر گرفت. همچنين جنسيت، منطقه قبولي در کنکور و تعداد هر ورودي، در وضعيت تحصيلي دانشجويان تأثير داشت، اما محل زندگي حين تحصيل تأثيري نداشت. mr

Item Type: Article
Subjects: R Medicine > R Medicine (General)
Divisions: Faculty of Medicin
Depositing User: زهرا صفایی
Date Deposited: 16 Apr 2019 05:47
Last Modified: 16 Apr 2019 05:47
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/7723

Actions (login required)

View Item View Item