حسن زاده, حافظ محمد and سلیمی اصل, محمد and صمدی کوچکسرایی, علی (2010) اندازه گیری تمرکز موضوعی و پژوهشگران متمرکز بر آن. نشریه مدیریت سلامت, 13 (41). pp. 73-78. ISSN 2008-1219
|
Text
jha-v13n41p73-fa.pdf Download (141kB) | Preview |
Abstract
مقدمه: هسته اصلی پژوهش در دانشگا هها و مؤسسات علمی، گرو ههای آموزشی و مراکز تحقیقاتی آن هستند که جهت ارزیابی آ نها از عواملی چون تعداد استادان و دانشجویان، تعداد مقالات و ثبت اختراعات، تعداد استنادات به این مقالات، مجله محل انتشار این مقالات، میزان پژوهانه های جذب شده و ... به عنوان شاخ صهای ارزیابی استفاده م یشود. روش بررسی: دپارتمان دانشگاهی به عنوان واحد ارزشیابی محیط فعالیت محقق در نظر گرفته م یشود اما دو خصوصیت بسیار مهم در مورد گرو ههای آموزشی دانشگاهی که عبارتند از: تمرکز تحقیقاتی گروه و تعداد استادانی که بر روی این تمرکز تحقیقاتی به فعالیت مشغول هستند در هی چیک از ارزیاب یهای علمی مورد توجه قرار نگرفته است. (hrs-index) " پژوهشگر در موضوع h" و (hs-index) " موضوعی h" یافته ها: در این مقاله دو شاخص جدید تحت عناوین پیشنهاد م یگردد که م یتواند به انداز هگیری کمی دو خصوصیت مورد اشاره بپردازد. نتیجه گیری: این دو شاخص ارزیابی و پایش مراکز و دپارتما نهای دانشگاهی را در تمرکز موضوعات تحقیقاتی و تعدد پژوهشگران فعال در آن موضوعات امکا نپذیر م یسازند.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | پژوهشگر، مرکز تحقیقات h، موضوعی h، ارزیابی |
Subjects: | Z Bibliography. Library Science. Information Resources > ZA Information resources |
Divisions: | Other Journal > Journal of Health Administration |
Depositing User: | سمیه باغبانی |
Date Deposited: | 16 Sep 2019 08:06 |
Last Modified: | 16 Sep 2019 08:06 |
URI: | http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/7869 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |