سبک يادگيری دستياران رشته های مختلف پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

قجرزاده, مهسا and عديلی اقدم, فاطمه (2012) سبک يادگيری دستياران رشته های مختلف پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله علوم پزشکی رازی, 19 (94). pp. 27-32. ISSN 2228-7051

[img]
Preview
Text
RJMS-v19n94p27-fa.pdf

Download (275kB) | Preview
Official URL: http://rjms.iums.ac.ir/browse.php?a_id=2098&sid=1&...

Abstract

زمينه و هدف: يادگيری يک فرآيند پيچيده است که عوامل زيادی بر آن اثر دارند. سبک يادگيری يکی از عوامل موثر بر يادگيری است که نحوه پردازش اطلاعات توسط افراد می باشد و موثر از عواملی چون ويژگی‌های شناختی و فيزيولوژيکی افراد است. هدف از اين مطالعه بررسی سبک يادگيری دستياران بالينی دانشگاه علوم پزشکی تهران بود تا زمينه ای برای مداخله و ارتقا آموزش دستياری باشد. روش ‌ کار : به روش تصادفی ساده، هفت رشته از ميان رشته‌های دستياری دانشگاه علوم پزشکی تهران انتخاب و از هر گروه با استفاده از جدول اعداد تصادفی شانزده دستيار برای شرکت در مطالعه انتخاب شدند. در مجموع 112 دستيار در هفت رشته راديولوژی، داخلی، جراحی عمومی، چشم پزشکی، اطفال، روان پزشکی و طب اورژانس وارد مطالعه شدند. از پرسشنامه پنج سوالی سبک يادگيری کلب Kolb learning style Inventory) ) بهره‌گيری شد. داده ‌ ها پس از جمع آوری وارد نرم افزار SPSS version 18 شده مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. يافته‌ها : هفتاد وسه دستيار به پرسشنامه پاسخ دادند ( ميزان پاسخ دهی=65%). در اکثر رشته ها به جز داخلی بيشترين سبک يادگيری افراد جذب کننده و سپس سبک يادگيری هم گرا بود و در دستياران رشته داخلی بيشترين آن هم گرا و سپس جذب کننده بود. نتيجه‌گيری: با توجه به استفاده سبک‌های يادگيری جذب کننده و هم گرا در بين دستياران، روش های آموزشی چون سخنرانی، دياگرام ها و دسته نوشته‌های استاد بايد مورد توجه قرار گيرد.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: سبک یادگیری، دستیارپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران
Subjects: R Medicine > R Medicine (General)
Divisions: Other Journal > Razi Journal of Medical Sciences
Depositing User: Touba Derakhshande
Date Deposited: 02 Sep 2014 14:09
Last Modified: 02 Sep 2014 14:09
URI: http://eprints.bpums.ac.ir/id/eprint/883

Actions (login required)

View Item View Item